http://playsense.nl/images/file/img_50edbd35e1380.jpg

Op het moment is de Consumer Electronic Show gaande in Las Vegas, de grootste elektronica beurs ter wereld. Hier worden alle nieuwe producten voor de komende jaren getoond, van TV’s tot aan camera’s en van speakers tot telefoons, het is er allemaal. De afgelopen twee jaar zette vooral de 3D-techniek de toon en had elke fabrikant wel een flinke line-up aan 3D-tv’s. Volgens The Verge is er één ding vooral te merken op de CES van 2013, 3D is dood. Ze zijn overigens niet de enige, PCWorld stemt er ook volledig mee in.

Voor gamers werd het de afgelopen E3, Gamescom en ook Tokyo Game Show al duidelijk, 3D is niet meer. Waar fabrikanten er eerder alles aan deden om je de techniek te tonen en je geen bioscoop in kon zonder 3D-bril, lijken deze tijden voorbij. Geschiedenis lijkt zich nogmaals te herhalen en de consument is overduidelijk niet geïnteresseerd in 3D zoals dit in de huidige vorm bestaat.

Maar wanneer er één deur dichtvalt opent er weer een ander, zoals ook nu het geval is. De toekomst ligt hem namelijk nu vooral in OLED, schermen met een buiging en de wondere wereld van Ultra HD. Stuk voor stuk technieken die vele malen interessanter zijn dan 3D. Zo levert OLED geweldige zwartwaardes op en enorm dunne beeldschermen, wordt van Ultra HD alles nog gedetailleerder en scherper en geeft een scherm met een ronding erin een veel prettigere kijkervaring.