Gisteren konden jullie hier lezen dat de bovenstaande screenshot voor de nodige commotie zorgde in verband met Metal Gear Rising: Revengeance. De statistieken in de afbeelding leken er namelijk op te wijzen dat de titel slechts vijf uur en vierendertig minuten in beslag zou nemen. Intussen heeft producer Atsushi Inaba via Twitter het één en ander rechtgezet. Het screenshot is namelijk allesbehalve representatief voor de eigenlijke game.

Allereerst, zo beweert Inaba, zijn de cutscenes niét in de totale speelduur opgenomen. De Metal Gear franchise kennende zullen deze toch ook heel wat tijd in beslag gaan nemen, dus hun afwezigheid in de chronometer kan wel degelijk een verkeerd beeld oproepen. Inaba laat weten dat de statistieken bovendien enkel je snelste playthrough registreren. Als je een level eerst in één uur uitspeelt en het vervolgens een keer in tien minuten opknapt, wordt enkel dat laatste resultaat opgeslagen.

We moeten ons dus geen zorgen maken, aldus Inaba: Metal Gear Rising: Revengeance zal wel degelijk een deftige speelduur kennen. De man concludeert dat hij het bijzonder jammer vind dat bepaalde mensen een negatieve sfeer rondom de titel willen creëren door een dergelijke, misleidende screenshot in de verkeerde context online te gooien. Dat misverstand is bij dezen dus rechtgezet.