Het enige wat wij horen over The Last Guardian na keer op keer lange, doodse stiltes, is dat we niet bang hoeven te zijn. De game is nog in ontwikkeling, zo werd ons meermaals op het hart gedrukt. Waar zowel Sony als Team ICO niets over loslaten is op welk platform de game dan in ontwikkeling is.
De momentele stand van zaken duidt heel sterk op een aankondiging voor een platform, anders dan wat eerder werd vastgesteld – namelijk de PlayStation 4. Eerder deze week stapte een oud Sony medewerker naar voren om zijn zegje te doen over het hele euvel. De game zou al langere tijd niet meer naar de PS3 komen, maar de PS4 was nu het hoofdplatform van ontwikkeling.
Gelukkig vingen we recentelijk een berichtje op van Fumito Ueda, waarin hij aangaf dat we niet lang meer hoeven te wachten op een officiële aankondiging omtrent The Last Guardian. Meteen leek de meest logische zet voor Sony PlayStation om dit tijdens de PlayStation Meeting in New York te doen, aangezien al langer de geruchten de rondte deden dat de game uitgesteld zou zijn. Wellicht louter om de reden dat deze voor de PS4 uit gaat komen. Groot nieuws dus en perfect voor een evenement als deze.
Vandaag kon weer iemand de spanning niet aan en besloot dit gerucht nog even te bevestigen. De ‘betrouwbare bron’ uit Japan lijkt er zeker van te zijn de The Last Guardian een PS4 game gaat worden.
Wat het al te meer geloofwaardig maakt is het feit dat bronnen van dezelfde website het eerder al bij het rechte eind hadden omtrent enkele launchgames voor de PS4. Hebben jullie er nog vertrouwen in dat Team ICO’s pareltje alsnog naar de PS3 komt of wordt het sowieso next-gen?
krijg dan ps3 nieks? want ps1 had ico PS2 had shadow of the colossus ps3 heeft zero of colossus dan 🙂 en ps 4 THE LAST GUARDIAN dan dat is toch eerlijk hè 🙂
Ik denk dat dit wel zal gebeuren. Waarschijnlijk man de PS3 het toch niet zoals het willen laten zien. Ze moeten gewoon proberen het beste eruit te halen ik heb er alle vertrouwen in 😀
Zou het héél mooi vinden mocht dit een launch title worden.
De belangrijkste reden om weer voor Playstation te kiezen
Dit zijn van die games waarbij het beter is dat een ontwikkelaar héél lang de tijd neemt en een echt meesterwerk produceert, in plaats van de game gehaast op de markt brengen. Gehaastte games zijn bijna de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig.
Heb het al aan zien komen na de eerste beelden. dit was technisch gewoon niet mogelijk op een ps3 ook al is hij krachtig,
Maar kent toch echt zijn grenzen!!
Kan niet wachten! 😀
@188.189.21.xxx: Ico kwam op ps2 uit dacht ik omdat dezelfde situatie als bij deze game was ontstaan
@Naam…: Ja, dat klopt inderdaad. Zou ook een release voor de PS1 zijn, maar werd uiteindelijk PS2. Tja, de beelden liegen er ook niet om en dan te bedenken dat Team ICO in 2011 zei dat de PS3 op zijn limiet was. Misschien was het toen zelfs al duidelijk?
@188.189.21.xxx: ICO was PS2 vriend
Dit wordt een ps4 game.
Alle pijlen lijken er op te wijzen dat Sony geleerd heeft van de launch van de PlayStation 3 met matige launch titels, en gaan ze het nu wel goed doen.
Japanse ontwikkelaars liepen achter de westerse ontwikkelaars aan en brachten niet hetzelfde niveau dit gen. Ben benieuwd wat ze voor elkaar krijgen volgend gen. Team ICO is gewoon onderdeel van SCEJ en is uiteen gevallen tijdens de fusie met andere afdelingen naar een nieuw kantoor in Tokio. Deze game word door dezelfde gasten ontwikkeld als The Puppeteer, Tokyo Jungle en andere SCEJ titels. Ben benieuwd na het vertrek van producer Kenji kaido en de samenwerking met studio Santa Monica of de game nog wel hetzelfde zal aanvoelen als de twee vorige parels. Structueel is er het één en ander mis gegaan onder het management van Team ICO en heeft deze titel hieraan een hoop te lijden gehad. Wat ik mijzelf afvraag is of deze game een totaal andere art direction heeft gekregen, ziet de game er nog hetzelfde uit als de 2009/2010 trailers? We zullen het hopelijk spoedig zien. Een game die geen massa’s zal aanspreken maar wel een game die Sony doet onderscheiden van derest.
De PS3 was niet aan zijn limiet, de torenhoge ambities van meneer Ueda waren gewoon te ver gegrepen. Fysiek gekeken was de complexiteit van een te hoog niveau waardoor de game engine in combinatie met de gecompliceerde animaties en level opbouw compleet zijn doel miste, een speelbare game! Dit is een structuele fout in het management van verschillende mensen binnenin het team. Producer Kenji Kaido en exclusive producer yoshifusa Hayama zijn niet voor niets opgestapt en Ueda zag de bui waarschijnlijk ook al hangen. Ondanks alles heeft Sony SCEJ baas Shuhei Yoshida er alles aangedaan om deze game enigzins in goede banen te leiden. Ueda’s visie is wet, een man die letterlijk door Sony op handen en voeten word gedragen. Twee games die een heleboel originaliteits prijzen in de wacht heeft geslepen en waar Sony eer aan deed.
Ik heb sinds de E3 aankondiging nooit warm gelopen voor deze game itt veel anderen. Grafisch vond ik het toen slecht afgewerkt..