We hebben ondertussen al heel wat updates mogen downloaden van Black Ops 2 en ieder van deze updates bracht nogal wat veranderingen met zich mee. Hoofdzakelijk was het te doen om de balans in gameplay tijdens de multiplayer, maar ditmaal worden door de 34MB grote update ook enorm veel bugs de das om gedaan.

Daarnaast wordt er eindelijk de verdiende aandacht besteed aan de Zombie modus, waar nogal veel over geklaagd werd door de community, maar waar weinig tot niets aan werd gedaan. Dat is allemaal verleden tijd, check hieronder de gigantische lijst met updates – geheel in het Nederlands.

    Functie verbeteringen

  • Party members worden nu als paars aangeduid indien assist voor kleurenblinden aan staat.
  • Hint text tool tips voor map voter knoppen toegevoegd.

Aangepakte Multiplayer problemen

  • Probleem opgelost waarbij je stattistieken werden gereset, waarbij je deze error te zien kreeg “Persistent Rank Data has been corrupted”. Meer info hierover vind je hier.
  • Het probleem waarbij je specifieke functionaliteiten verloor en/of wazig scherm kreeg na het bekijken van een Gamer Card tijdens de round ending killcam na de eerste ronde.
  • Experience (XP) exploit gefixt waarbij je kon in een private match kon levelen voor de online modus.
  • Het gooien van een EMP granaat zal niet meer een algehele vijandige EMP opheffen.
  • Spelers vliegen niet meer de lucht in wanneer ze iemand ‘knifen’ op een helling van een bepaalde graad.
  • Meerdere exploits aangepakt waar spelers in of onder verdwijnen en waar ze wel vandaan kunnen schieten in de map “Downhill”.
  • De Skull Camo challenge voor de RPG wordt niet meer vrijgespeeld door het gebruik van andere wapens in combinatie met de RPG.
  • Het overnemen van een AGR wanneer je naast een speler uit eigen team staat resulteert nooit meer in het niet kunnen afschieten van raketten.
  • Spectator mode gaat niet meer automatisch naar 3rd person view indien dat uitgeschakeld staat, ook niet als je eerder deze optie wel gebruikte.
  • De honden van de K9 scorestreak zullen niet meer verkeerd/buiten de map spawnen in de map “Slums”.
  • Tijdens private games zijn bepaalde bugs aangepakt die opdoken wanneer je split screen wilde spelen wanneer de host net de privacy instellingen had aangepast.
  • Spelers kunnen nu zonder problemen hun Twitch account linken in het Multiplayer Party opties menu.
  • Wordt je overreden door de trein in Express, dan bestaat er geen magische kans meer dat je dat overleefd.
  • Split screen spelers kunnen niet meer in het pauze menu tijdens de round ending killcam, final killcam of wanneer de game geëindigd is.
  • De Game Mode onder de map in het pauze menu is voortaan altijd zichtbaar tijdens Split screen.
  • De LAN party server lijst sorteert nu alle games op ‘Host Name’.
  • Spelers kunnen hun Clan Tag in niet-publieke match lobbies ook niet meer aanpassen als zij nog geen level 10 zijn.
  • De Expert Challenge Calling Card voor de Peacekeeper is nu altijd zichtbaar in de Combat Record na het voltooien van alle challenges.
  • Spelers met level 1 profielen krijgen nu ook hun bonus XP te zien in het After Action Report (AAR) na een League Play match.
  • Het geluid voor de damage feedback van de Combat Axe of de cluster bomb van de HellStorm Missile is nu altijd hoorbaar.
  • De UAV scorestreak zal nu ook altijd ingeroepen worden voor Multi-Team Hardcore matches.
  • Probleem aangepakt waar de mini map voor Scorestreaks niet verscheen op je tablet tijdens bepaalde transities tussen rondes door.
  • De Carepackage zal niet ongebruikelijk hoog meer (weg)stuiteren.
  • Een Riot Shield beschermd je niet meer tegen de dodelijke aanval van honden wanneer je ligt op de grond met het schild op je rug.
  • Als je de M8A1 gebruikt zal de het van wapen wisselen niet meer je sticks omdraaien (Onder=boven en omgedraaid).
  • De lobby score van de Gun Game winnaar zal weer overeenkomen met de eindscore van de match.
  • Tijdens het terugspoelen in Theater Mode zullen de golven in Hydro niet meer trillen wanneer de vloed opkomt.
  • De licht effecten op de gondels in “Downhill” blijven bestaan, ook na een Host Migration of het wisselen van rondes.
  • Spelers kunnen niet meer buiten de map komen door te gaan liggen en door een gondel geschept te worden in het station.
  • Lijken zullen niet meer drijven als de speler een dropshot doet in een gondel net voordat hij geraakt wordt.
  • Spelers kunnen nu de Thief Challenge voltooien als zij Black har gebruiken om een Carepackage te stelen.
  • De Equipment statistieken voor de Smoke Grenade zullen weer accuraat weergegeven worden in de Combat Record.
  • In de map “Mirage” kunnen spelers niet meer buiten de map vallen door een dropshot in het zuidoostelijke deel van de map.
  • Het is niet meer mogelijk om op een tent te staan in de map “Grind”.
  • In de map “Grind” kun je niet meer buiten de map kijken.
  • De Dragonfire exploit waarbij je onder de map kon komen in de maps “Mirage” en “Hydro” is onmogelijk gemaakt.

Gameplay balans

  • De rode indicator voor schade door Flashbangs is verminderd wanneer je de Toughness perk gebruikt.
  • De Guardian doet minder damage in Hardecore gamemodes.

Aangepakte problemen in de Zombie modus

  • Er zullen zich geen problemen meer voordoen wanneer je gebruik wilt maken van de in-game store.
  • Geen zwart scherm meer tijdens de intro film tijdens LAN Party games.
  • Geen clipping in of onder het beton wanneer je van het Groene naar het Oranje gebrouw glijdt in Theater modus in Die Rise.
  • Tijdens Zombies Theater mode zal de “Who’s Who swirly vision” niet meer meegaan naar spelers die deze visie niet aan hebben staan.
  • De ogen van zombies zullen nog steeds gloeien in “Turned Diner” tijdens Theater Mode vanuit 3rd person perspectief en wanneer je
  • teruggaat naar het begin.
  • De mist verdwijnt niet meer tijdens Theater mode in het laboratium van de map “Tranzit”.
  • Na een Host Migration zul je niet meer per ongeluk op de escape pod spawnen in de map “Die Rise” wanneer je met 2+ spelers speelt.
  • Spelers zullen niet meer vluchtig een personage besturen wanneer ze in Spectator mode komen tijdens een Custom game in de map “Nuketown”.
  • Spelers krijgen geen in-game finctionaliteiten meer tijdens de countdown in de map “Tranzit” als er zich een Host Migration voordoet in de eerste 5 seconden van de game.
  • Spelernamen verschijnen nu boven spelers tijdens Spectator modus wanneer je een custom Grief game mode joint.
  • Net na een Host Migration zullen de zombies blijven spawnen tijdens een standaard Bus Depot match.
  • De Sliquifier creëert nu niet teveel gladde plekken.
  • In de map “Turned” verlies je niet meer je ‘Zombie Vision’ na meerdere Host Migrations.
  • De controller zal niet meer enorm lang trillen wanneer je een game joint in “Tranzit”.
  • In de map “Die Rise” kun je niet meer boven de barricades springen of in objecten te verstoppen (ook in “Tranzit”) om zo zombies te vermijden.
  • Specifieke plekken in meerdere maps aangepast waar je een landing overleefde waar je niet kon verder spelen (vooral in “Die Rise”).
  • In de map “Die Rise” kunnen zombies nu alsnog naar je toekomen, ook onafhankelijk van de Tramplesteam positionering.
  • Probleem opgelost waar de Zombie modus niet offline te spelen was.
  • Spelers horen nu de aankondigingsdialoog in de “Turned” game modus.
  • Spelers kunnen niet meer de Turned game modus opstarten met maar slechts één speler present.
  • Er zijn geen problemen meer tijdens het maken van screenshots tijdens de Theater modus.
  • Het Buidables systeem werkt voortaan naar behoren.
  • Spelers zullen niet meer aan de verkeerde dialoog beginnen.
    Bericht aan onze concullega’s die deze informatie willen gebruiken, wij stellen een bronvermelding erg op prijs. In de vertaling is veel tijd en moeite gestoken!