Afgelopen nacht kondigde Guerrilla Games op de Sony PlayStation 4 persconferentie een nieuwe Killzone adaptie aan. Killzone: Shadow Fall werd met een uitgebreide trailer/gameplay geïntroduceerd en het zag er oogverblindend uit. Kort na de aankondiging gingen er geruchten rond dat de game mogelijk een PlayStation 4 launchgame zal zijn en inmiddels heeft Guerrilla Games dit weten te bevestigen.
Steven ter Heide reageerde op de berichten via Twitter met de melding dat Killzone: Shadow Fall een launchgame zal zijn, dus dat betekent dat de game al een lange tijd in ontwikkeling is bij Guerrilla Games.
@gkboris geen wandelgangen! We zijn launch!
— Steven ter Heide (@StevenTerHeide1) 21 februari 2013
Dat is niet het enige nieuws omtrent de nieuwe Killzone. Guerrilla Games Managing Director Hermen Hulst heeft aangegeven dat het ontwikkelteam van Killzone: Shadow Fall bestaat uit 150 man op dit moment. Daarnaast kon hij vertellen dat de kosten voor de ontwikkeling van next-gen games hoger liggen dan de kosten voor current-gen games, maar dat het verschil niet astronomisch is, zoals eerder werd gesuggereerd.
game of the show !
Ja verdorie, spel zag er idd goed uit. Bijna net zo mooi als crysis 3.
150 man is ook weinig.. Voor veel AAA-titels zijn 450-600 mensen in dienst..
@94.212.231..xxx: vind het er beter uitzien dan crysis 3
Nice, ga deze spel meteen op de dag van de release halen
ik wil ”Deep Dawn” Als launch game of ”The Last Guardian”, Killzone kan van mijn part de prullenbak in.
Ik zit nog niet zo heel lang in de games, ik vroeg mij af of top titels zoals de nieuwe killzone ook nog worden uit gebracht voor de ps3 of is vanaf het moment dat de ps4 komt het met de dikke games die nog uit moeten komen ook gelijk gebeurt voor de ps3?
@94.212.231..xxx: vriend komop crysis 3 kan je hier niet eens mee vergelijken, misschien de pc versie op hoogste setting wel.
OT: Dit ziet er wel echt geweldig uit voor een launch game, laat staan wat voor games eruit komen na 2-3 jaar.
@Naam…: Is veel te veel joh 450-600 met 150 man is het goed te doen, als je tenminste kwaliteit in huis hebt.
@Naam…: Lol echt geen 400-600. Nogal overdreven.
Assassin’s Creed III werd door 300(piek) ontwikkkelaars gemaakt.
Deze game zag er zoveel beter uit dan Crisis 3. Crisis 3 moet buigen voor de gfx van Killzone Shadow Fall.
en waarschijnlijk word moterstorm ook een launch game
@Faunus:
Assassin’s Creed 2 door 550 mensen?
Voor een fps is 150 redelijk veel te noemen
En crysis 3 mooier als kz?? Hahah gast waar heb je het over. Zelf op ultra draaiend op de pc nog steeds niet.
Persoonlijk stellen de gfx van crysis 3 mij telleur op pc. Deel 1 blijft nog steeds hrt mooiste.
Maar een spel als gta 4 had toen der tijd bijna 1000werkend aan de game. Dus dan is 150 vergeleken met dat heel weinig
nice, ik hou van de killzone serie
Meteen halen bij me PS4 🙂
“….. that the development team working on Assassin’s Creed II had increased to 450 members”
Dus geen 550 mensen! Toch nog steeds aardig wat.. Je kan er wel vanuit gaan dat dat aantal voor deel 3 ongeveer gelijk is gebleven, hoewel ik daar niets over kan vinden.
“Grand Theft Auto IV had over 1,000 people working on it, for a period of three and a …”
“executive vice president of Activision publishing, has revealed that they have more than 500 people working on the Call of Duty franchise.”
“Capcom has around 600 people working on Resident Evil 6, it says, with 150 of those in-house staff.”
“Ubisoft Montreal currently has 200 people working on Rainbow Six: Patriots, according to the studio’s director of comms Cedric Orvoine”.
Het is niet aan de Killzone games af te lezen dat ze met ze met zo’n klein team gemaakt zijn eigenlijk als je het vergelijkt met de beschikbare mankracht voor sommige van bovengenoemde games die toch beduidend slechter zijn, op grafisch of gameplay gebied.
Love it !