De eerste echte PlayStation 4 game die onthuld werd bij de Sony PlayStation 4 persconferentie was de platformer Knack. Knack is een volledig nieuwe game die zowel op de PlayStation 4 als PlayStation Vita werd gedemonstreerd en een aparte visuele stijl kende. De introductie ging voornamelijk via een uitgebreide trailer, maar hoewel we veel te zien kregen is nog niet alles even duidelijk.
Inmiddels hebben we meer details over het verhaal en de insteek van Knack en deze zijn als volgt: In Knack is er een dokter die een lange tijd oude relikwieën van een verloren gegane beschaving bestudeerd en op een gegeven moment vind hij een manier om de relikwieën te binden en deze van een bewustzijn te voorzien. Het resultaat is het figuurtje Knack dat mysterieuze krachten kent en zichzelf gaandeweg kan uitbreiden door meer relikwieën aan zijn lichaam te binden als hij ze gevonden heeft.
Eenmaal onderweg krijgt Knack de mogelijkheid, door deze gevonden relikwieën aan zijn lichaam te binden, te transformeren tot een gigantische machine dat alles kan slopen wat er op het pad aangetroffen wordt. Naast dat hij relikwieën aan zijn lichaam toevoegt ontdekt Knack ook dat hij in staat is om ijs, metaal en andere substanties in zijn lichaam op te nemen en dat geeft hem unieke mogelijkheden per level in de game.
Dat is het personage Knack in een notendop en het verhaal draait om de mensheid dat wordt bedreigd door een leger van goblins. Knack staat op om te strijden tegen de goblins om er vervolgens achter te komen dat er nog een groter gevaar dreigt.
Tot zover de beschikbare details. Als je de beelden die getoond werden bij de persconferentie gemist hebt, deze kun je hierboven terugzien.
eigenlijk vind ik deze titel er best leuk uitzien en het heeft mooie graphics
Dit is nou een titel die ik niet zou kopen. Het trekt me totaal niet.
Knack is veel belangrijker dan veel mensen misschien denken. Ten eerste doordat de launch van de PlayStation 3 en PlayStation 2 niet ondersteund werd door een platform game. Nu durf ik dit niet helemaal met zekerheid te zeggen, maar volgens mij was Rayman (PS1) de laatste volwaardige platform game als launch game op een PlayStation console.
Daarnaast is het uiterst belangrijk om te vermelden dat dit eigenlijk gewoon een Japanse game is en de laatste Japanse pure platform game die is verschenen op de PlayStation console is…. Ik heb werkelijk geen idee, behalve een paar PSN titels en handheld titels, maar ik heb het over de home consoles.
Ik heb toch echt sterk het vermoeden dat Knack in ontwikkeling is, doordat de PlayStation 4 minder gaat kosten dan de PlayStation 3. Je kunt niet alleen maar 16+ games maken en hopen dat jeugdige gamers een PlayStation console willen hebben van hun ouders. Die zijn echt allemaal overgestapt op Nintendo en ik heb het idee dat kinderen onder de 10 alleen maar aan het gamen zijn op de Wii of een handheld van Nintendo.
Sony zal veel meer moeten gaan doen om jeugdige gamers te lokken naar haar console. Knack lijkt mij hier het begin van te zijn en dan heb je Knack uit Japan, LittleBigPlanet uit Europa en Ratchet & Clank uit Amerika. Op de PlayStation 3 zijn echt bedroevend weinig platform games verschenen. Alleen een berg licentie games gebaseerd op animatie films en een paar verdwaalde exemplaren zoals Rayman, Sonic en Spyro. De PlayStation 4 moet dit weer veel meer gaan ondersteunen, zodat gamers al op vroege leeftijd geïnteresseerd raken. Je kunt niet alleen maar consoles verkopen aan mensen tussen de 16 en 30 jaar, want als je echt succesvol wilt zijn dan moet je alle doelgroepen goed ondersteunen.
Dit spel ga ik vooral niet kopen, doe mij maar de 16+ en 18+ games zoals Killzone, diablo 3 en The witcher 3 🙂
DIE MOET IK HEBBEN!!!
@justR: Crash Bandicoot kreeg je erbij als je de PSX kocht 😉
Eva mendez doet mee!
Zie 1:27