http://youtu.be/rGlu3e9kdks
Guerrilla Games onthulde gisterennacht hun nieuwste game en dat was Killzone: Shadow Fall. Na de demonstratie bij de PlayStation 4 persconferentie verscheen er nog een trailer en wat screenshots.
Hier blijft het echter niet bij, want Hermen Hulst en Steven ter Heide waren gisterenavond te gast bij de Late Night Show van Jimmy Fallon waar de game ook even kort werd gedemonstreerd.
Fallon bakte er vanzelfsprekend niets van, maar desondanks is de korte vertoning van de game uiterst vermakelijk.
Ziet er mooi uit! Vooral het stuk waar je onder de helikopter hangt!
haha Anthony Anderson die speelt in elke film waarin ik hem gezien heb een gamer/hacker en hier ken hij niet eens Killzone fatsoenlijk besturen haha
Leuke video, en het is altijd prachtig om te zien als mensen zo staan te gamen 🙂
Eindelijk een echt goede feed die de kwaliteit naar voren laat komen.
@Flaming_Kaiser: Zoek op Youtube even de demo op met daarbij Killzonedotcom. Full HD beelden van Guerrilla Games zelf.
Grappige video btw. Mooi om een Hollander daar te zien staan. Toch een beetje trots. 🙂
Maar goed dat god mode aanstond. Anders waren ze nooit door dit level gekomen ;p
Dit was de hoogste moeilijkheidsgraad, obviously.
Komt deze game dan ook nog uit op de PlayStation 3? of is dat gelijk helemaal gebeurd
Altijd mooi om Herman Hulst zeer duidelijk en op een hoog niveau engels horen praten, met daarin een typisch dutch accentje ofcourse. De beelden zien er in dit stadium van de game, pre-alpha stadium neem ik aan, al zeer mooi uit voor een launch titel. Helaas bevatten de gameplay momenten niet over dezelfde impact als de PlayStation 3 2005 beelden waaruit bleek een niveau van interactie en geloofwaardigheid die we nog nooit eerder ervaren hadden in games. Visueel gezien was de sprong van SD'(PlayStation 2) naar HD'(PlayStation 3) natuurlijk een stap groter dan nu.
Gezien het feit dat Guerrilla deze game ontwikkeld heeft met 4GB GDDR5 in gedachten omdat de uiteindelijk specs nog niet helemaal bekend waren, is er natuurlijk nog veel meer uit te halen.
Had eerst gemengde gevoelens tijdens het zien van de live stream persconferentie beelden. Maar na het zien van de full HD versie naderhand is het duidelijk hoe bijzonder veel visuele details gelijktijdig aanwezig zijn als particle effects, transparante en verplaatsende objecten, reflecties, belichting, depth of field, explosies, vloeiende animaties en de absurd mooie stad tijdens de intro die realtime op een zeer grote schaal afgespeeld werd. De enorme hoeveelheid dingen die op je scherm realtime gebeuren, dat is wat we gaan zien deze generatie.
Dit is nog maar een launch titel. Vergelijk maar eens de launch titels van de PlayStation 3 destijds met de huidige of aankomende titels van nu. Er staan ons weer mooie game jaren te wachten.
Had meer verwacht van de PlayStation 4
@Faunus: @VaVeTi:
Bedankt voor de info mate ik vind die filmpjes prachtig als de kwaliteit hoog is. Anders valt het zo tegen. 😀
@The Six Path Of Pain:
Van de PlayStation 4 of van Killzone? Vergeet niet dat dit nog maar early footage is. Kijk maar eens naar de veranderingen van KZ2 eerste beelden en toen het uiteindelijke resultaat. Maar moet zeggen dat dit er aardig mooi uit ziet op de saaie lineaire gameplay na dan.
Super Vet, en uiteraard ontbreekt ” de komische noot ” ook niet bij Jimmy Fallon!
Dat accent. x(
Ik verheug me niet normaal op Killzone Shadow Fall. Killzone 3 was fantastisch.
@RAAFmaker:
Realtime reflecties op alle gebouwen in de intro scène zien er indrukwekkend uit. Dit kost veel render kracht. Zijn allemaal best grote details die jammer genoeg een hoop mensen niet begrijpen en/of over het hoofd zien.
@penk:
Vandaar de impact ook minder is vanwege veel eerder getoonde next-gen engines als de Samaritan Demo van Unreal, Luminous engine van Square Enix, Frostbite 2.0 van Dice, CryEngine 3 van Crytec, Fox Engine van Kojima, Unity 4 van Unity Technologies, id Tech 5 engine van id Software… en ga zo maar door. Uit een aantal van deze engines zijn al games uit voortgekomen die visueel gelijk aan Shadow Fall zijn, alleen dan op het PC platform.
Specs zijn slechts een deel van het geheel. Voordeel is dat een dedicating gaming platform voor een betere optimalisatie zorgt, dus betere kwaliteit graphics gelijkwaardig aan PC-hardware. Nu de 8GB unified system memory definitief is zal Guerrilla veel meer in staat zijn en zullen we dat absoluut zien in het uiteindelijke product.
@RAAFmaker: Had precies hetzelfde gevoel Ramon. Toen ik de HD versie zag van Guerrilla zelf die trouwens door iemand anders word gespeeld merkte ik pas die vele details. Al die effecten en hoe crisp het er al uit zag. Dit gaat een launchgame worden van formaat. 🙂
@Faunus:
inderdaad zat te twijfelen om de PS4 bij launch te kopen omdat het na Rfom op de PS3 erg rustig was qua games maar die HD beelden zien er echt geweldig uit is een must buy
@Naam…: Ps4 zo speciaal vind ik hem niet.