http://playsense.nl/images/file/img_512b800f99587.jpg

Jack Tretton, de grote baas van Sony Computer Entertainment America, had onlangs een interview met Bloomberg. Hierin vertelde hij onder andere dat de ‘PlayStation Meeting 2013’ vooral gericht was op de hardcore gamers en niet de investeerders van Sony. Ze wilden namelijk de gamer inlichten van wat hun plannen zijn en we kunnen wel stellen dat ze dit redelijk goed is gelukt.

Volgens Jack Tretton is de hardcore-gamer de grootste doelgroep van Sony Computer Entertainment en is het merendeel van hun klanten lid van deze doelgroep. De PS4 is dan ook specifiek gericht op deze doelgroep en hiermee kiest Sony ervoor de ‘casual-gamer’ een beetje links te laten liggen. Iets wat Microsoft dan wel weer anders doet, Microsoft is vandaag de dag immers een beetje het bedrijf geworden voor de Facebook-gamer die graag voor de TV danst. Uiteraard bieden zij ook wel middelen voor de hardcore-gamer, maar Sony legt de focus hier iets meer op.

Toen Jack Tretton gevraagd werd hoe die alleen dan de casual gamer ook gaat aanspreken vertelde hij dit via het PlayStation Network te willen doen. Hij legt uit dat het PlayStation Network, en hiermee dus de PlayStation Store, wat kleinere en meer casual games aanbiedt. Ook zijn de PlayStation Move en Wonderbook natuurlijk een voorbeeld van het feit dat Sony ook met casual gamers kan omgaan.

Over de adviesprijs gaf Jack Tretton nog weinig prijs, maar hij zegt wel zoveel mogelijk mensen blij te willen maken. Dit betekent dus luisteren naar de ontwikkelaars die high-end hardware willen en de consument die een betaalbare console wil. De PS4 is volgens hem dan ook een marathon en niet een sprint. In tegenstelling tot de Nintendo WiiU zou de PS4 nog nieuwe games kunnen draaien in de vele jaren die nog komen.

Verder gaf Jack Tretton aan tijdens de E3 van 2013 in Los Angeles meer te doen met de PlayStation 4. Zo zouden journalisten hier de kans krijgen om zelf met de console aan de slag te gaan en zullen ze ook meer content voor de PS4 gaan tonen.