Bijna elke grote ontwikkelaar is inmiddels aan de slag gegaan met games voor de PlayStation 4, zo ook Codemasters. De PlayStation 4 is door veel ontwikkelaars goed ontvangen afgaande op de specificaties en Sony creëert ook een stuk meer goodwill door met een platform te komen waar ontwikkelen gemakkelijker voor is en zo ervaart Codemasters dat ook.

In een interview met Edge sprak Clive Moody (GRID 2 Executive Producer) over de PlayStation 4 en hierbij gaf hij aan dat de architectuur van de PlayStation 4 gemakkelijker is om mee te werken dan dat bij de PlayStation 3 het geval was. Het laatste wat een ontwikkelaar wil is veel tijd en moeite investeren in het uitzoeken hoe iets ontwikkeld moet worden en nu dat tot op zekere hoogte wegvalt bij de PlayStation 4 is dat een goede vooruitgang.

“The general consensus amongst our guys is the architecture is a little easier to get our heads around”[…]”It’s no secret that PS3 was tough, very, very, bespoke architecture.”

“It was something that took us and a lot of developers a lot of time really to just understand how to squeeze the best out of it. I think from the off with PS4 architecture it’s going to be easier to get results.”

“The last thing we want as developers is stuff in the way of producing and creating experiences so that’s a massive plus.”

In hetzelfde artikel kwam GRID 2 nog even ter spraken als een PS4 game naast een titel voor de current-gen, maar op dit moment ziet het er naar uit dat GRID 2 enkel op de huidige generatie consoles gaat verschijnen.