Begin je er onderhand ook niet gek van te worden dat je bij elke game weer een ander account moet gebruiken? Hartstikke leuk al die extra content en statistieken, maar een systeem waarbij je één account voor al die verschillende games kan gebruiken zou veel handiger zijn. Daar heeft Electronic Arts inmiddels een oplossing voor, zo meldt Venture Beat.

EA komt namelijk met een universeel inlogsysteem voor diverse services. Met dit systeem hoeft een consument maar één account te gebruiken en kan de uitgever gemakkelijk de activiteit ervan bestuderen. EA kan zo kijken welke titels je speelt op verschillende platformen, zoals de consoles, smartphones, tablets en social media.

Een team van 1.500 mensen hebben anderhalf jaar aan dit systeem gewerkt wat veel en lang is, maar dit zal zich wel uitbetalen lijkt ons zo. EA kan op deze manier precies alle cijfers bijhouden en dat weer gebruiken in de toekomst. Voor ons het gemak en voor de uitgever meer inzicht. Volgens de Chief Technology van EA, Rajat Taneja, zal dit bovendien een positief effect hebben op de inkomsten.

“This will have a material effect on our costs for our digital revenues and a positive effect on our revenues. We think this will be a great differentiator for our company.”