Nvidia en Sony Computer Entertainment zijn een samenwerking aangegaan om de PhysX en APEX technologie van Nvidia naar de PS4 te kunnen brengen, zo meldt Softpedia vandaag. Mike Skolones, product manager voor PhysX tech bij Nvidia kondigde dit aan en volgens hem is de physics technologie essentieel voor een betere speelervaring. Multiplatform support is volgens hem ook heel belangrijk voor ontwikkelaars en door het gebruik van PhysX en APEX krijgt de consument uiteindelijk betere games.
De Software Development Kit met de technologie is nu beschikbaar voor game designers en kan gebruikt worden voor PS4-games. Hiermee wordt de PS4, zoals Sony beloofde, steeds meer en meer gelijk aan de architectuur van een PC. PhysX en APEX zijn technologieën die gebruikt worden voor onder andere collision detection. Dit zijn twee objecten die elkaar raken en zo het gedrag van beide objecten individueel beïnvloed, een voorbeeld hiervan zijn twee of meer biljartballen die elkaar raken.
“Great physics technology is essential for delivering a better gaming experience and multiplatform support is critical for developers. With PhysX and APEX support for PlayStation 4, customers can look forward to better games.”
Nice. Zo weet Sony goed van twee walletjes te eten. Aan de ene kant gebruiken ze de goedkopere AMD producten en aan de andere kant stoppen ze er(normaal gesproken Nvidia Exclusive) technologieën in als PhysX. Op deze manier krijg je realistische games en geoptimaliseerde hardware voor een (relatief) laag prijsje, Go Sony!
Niceee, deze 2 dingen zorgen voor super mooie Grapics 😀
Ze maken het wel steeds lastiger voor MS om over de PlayStation 4 te kunnen komen qua prestaties.
@GanGsterG: moet ook
Historisch gezien is de krachtigste console nooit de best verkopende van de generatie geweest dus ik weet niet of dat zo goed is.
Dit is gewoon software en niet de hardware accelerated variant zoals op nvidia gpus. Dit gebeurde ook al met diverse games deze gen dus zo bijzonder is het niet.
@84.106.102..xxx: Correct maar hier waren ook andere factoren die meespeelden, zoals Microsoft die de oude Xbox redelijk vroegtijdig liet vallen. Waar Sony de PS2 nog lang ondersteunt heeft en ook al ene merknaam opgebouwd had. De PlayStation 2 heeft de Gamecube echter ook verslagen en was krachtiger dan deze console en de dreamcast, sja.
Wat betreft huidige worldwide sales tussen X360 en PS3, deze liggen erg dichtbij elkaar en Xbox had natuurlijk een voorsprong. Ze schommelen nu beide rond de 75 miljoen.
nvidia? ps4 had toch ATI?
@84.192.70.xxx: betekent niet dat Nvidia out of the picture is.
@84.192.70.xxx: De naam Ati is dood het is nu AMD Radeon ….
Heel mooi voor Sony.
Eindelijk een Idealen Powerhouse.
Ik hou van dit soort nieuws. kom vaker met dit soort nieuws PSX Sense. Dit is de reden waarom ik elke dag jullie site bezoek. variatie aan nieuws. laat mensen zeiken dat sommige nieuws geen betrekking heeft op games maar das bullshit. beter variatie dan boring nieuws. okey, genoeg ge-asslickt…..
@84.106.102..xxx: Ik weet dat ik een Playstation 4 koper word en nog un paar vrienden van mij & ’n boel mensen hier ook dus komt allemaal wel goed. Over xbox hoor ik bijna niemand meer..
@klupido:
Nee idd is me opgevallen mensen praten nu echt meer over playstation dan over de nieuwe xbox.
Het was een goede zet van sony om als eerste hun console aan te kondigen. Sony was veel fanbase kwijtgeraakt aan de xbox, omdat ze later kwamen en 200 euro duurder waren. Lijkt of die fanbase terug gaat naar playstation.
Hmm, PhysX zat toch al in de PlayStation 3? Volgens mij zijn de early demo’s uit 2005 van Heavy Rain gemaakt in de SDK van PhysX
@GanGsterG: Daarvoor ben ik bang , als M$ er dan aan begint ….. ofwel gaan zij een andere weg op met gamen maar het is angstig stil rond de 720 . Ik denk juist van niet een M$ Fan zal niet vlug overlopen of ps4 zal super moete
zijn dat hoop ik toch en niet duur ..
@GanGsterG: Ik denk dat M$ nog kans maakt als de 720 backwards compatible is en anders acht ik de kans vrij klein.. maar that’s just my opinion
@tyger1: Nou MS heeft niet veel te bieden aan de fanbase behalve halo of gears.
En als de ps4 que prijs het zelfde is en met vel betere exclusives komt aankakken dan zie ik de 360 fanbase wel overstappen.