http://playsense.nl/images/file/img_5138b4d56adc8.jpg

Nvidia en Sony Computer Entertainment zijn een samenwerking aangegaan om de PhysX en APEX technologie van Nvidia naar de PS4 te kunnen brengen, zo meldt Softpedia vandaag. Mike Skolones, product manager voor PhysX tech bij Nvidia kondigde dit aan en volgens hem is de physics technologie essentieel voor een betere speelervaring. Multiplatform support is volgens hem ook heel belangrijk voor ontwikkelaars en door het gebruik van PhysX en APEX krijgt de consument uiteindelijk betere games.

De Software Development Kit met de technologie is nu beschikbaar voor game designers en kan gebruikt worden voor PS4-games. Hiermee wordt de PS4, zoals Sony beloofde, steeds meer en meer gelijk aan de architectuur van een PC. PhysX en APEX zijn technologieën die gebruikt worden voor onder andere collision detection. Dit zijn twee objecten die elkaar raken en zo het gedrag van beide objecten individueel beïnvloed, een voorbeeld hiervan zijn twee of meer biljartballen die elkaar raken.

“Great physics technology is essential for delivering a better gaming experience and multiplatform support is critical for developers. With PhysX and APEX support for PlayStation 4, customers can look forward to better games.”