Met de release van God of War: Ascension slechts een week van ons verwijdert, is het voor studio Santa Monica ook tijd om aan de toekomst te denken. Met zo’n 200 man die bloed, zweet en tranen gestoken hebben in hun laatste meesterwerk is het nu tijd om die energie in de nieuwe console te steken.
Toch bestaat God of War op de PlayStation 4 slechts in dromen. Niet alleen in die van ons, maar ook nog steeds in die van de ontwikkelaar zelf. Het ontwikkelen voor de PS4 is nog onbegane grond voor de studio, maar Mark Simon, Lead Game Designer bij Santa Monica, liet wel weten dat wanneer het zover is ze ons weg zullen blazen met het resultaat.
“If you give us enough time and you give us those specs, we will blow you away. Our team’s pretty good.”
De hardware in de PS4 heeft 16x zoveel vermogen als de huidige PS3, dus dat is enkel een goed teken voor zowel de ontwikkelaars als voor ons. Vooral op grafisch gebied zal de studio nu echt ontketend worden.
Maar de gamers zullen het na de release van Sony’s jongste console nog wel een tijdje zonder God of War moeten doen. Het team legt nu voornamelijk de focus op Ascension – de eerste God of War met een multiplayer die zeker goed bijgehouden moet worden.
“To me [the PS4] is imagination land, we haven’t touched it. We’re not even concentrating on it. All we’re concentrating on is we know we release in a week. I imagine we’re going to be on our forums talking to players about the stuff they’re experiencing in multiplayer and trying to address that stuff immediately. We’re going to have half of our team ready to go for that stuff.”
Hoewel dit misschien teleurstellend overkomt, moeten we het volgens Simon juist als een zegen zien. Het is belangrijk om nog steeds content te creëren voor de PS3, zeker in de aanloop naar de PlayStation 4 is het goed te weten dat Sony niet alleen nog geld steekt in een console die nog op de markt moet verschijnen.
“I’d be excited if I was a PS3 owner because, I’d know Sony is not just leaving me hanging or waiting until the next-gen comes out, that they’re still kicking out really awesome games for me.”
Hier zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Vooral omdat bepaalde games van andere uitgevers multiplatform uitgegeven zullen gaan worden, zo wordt de keuze alsnog bij de consument gelegd.
objectief ook heh
Vind GOW geweldig.!! Maar is het niet beter als ze met een andere ip zouden beginnen.
Als ze nu eens Todd mc Farlane bellen!? Hij zal er echt niks op tegen hebben, Als deze jongens met Spawn aan de slag gaan.!!
Dat lijkt me gewoon heerlijk, Als iemand het kan is het Santa Monica Studios wel!!
Spawn heeft veel gemeen met Kratos 😉
Zullen we maar beginnen met handtekeningen te verzamelen. 🙂
@84.25.7.xxx: zo echt he.. Spawn game ken je echt alles instoppen
@Naam…: alleen jammer dat het een Marvel licentie heeft
Ik heb niks met Spawn laat ze zelf wat bedenken. Dat is ook fantastisch gelukt met GOW. En zeker leuk om te horen dat Sony en Santa Monica niet de PS3 om zeep helpen. Respect 😀
@Naam…:
Sorry maar Spawn is echt niet een Marvel comic. Het is echt van Mc,Farlane die het laat publishen bij Imagine comics. 😉
waar staat dat de hardware 16x sterker is van de ps4 ten opzichte van de ps3?????
heb toch echt met de persconferentie begrepen dat dit 3x is en absoluut geen 16x..
Kim Habraken, verklaar je aub nader, liefst met een linkje
@84.87.39..xxx:
Dit is de exacte quote: “Well, the hardware itself has 16 times the memory we had on the previous console,”
http://www.eurogamer.net/articles/2013-03-07-with-god-of-war-finished-on-ps3-sony-santa-monica-dares-to-dream-about-ps4 <-- staat ook gewoon doorgelinkt in het bericht. Ga je gang 😉
dan hoort er in het verhaal Memory te staan toch, hardware is heel wat meer dan dat.