Als we beide PSP-games en het kersverse God of War: Ascension meetellen, speelde Kratos – de kwaadaardige Spartaan die niets liever doet dan de Griekse goden een enkeltje richting onderwereld bezorgen – reeds de hoofdrol in maar liefst zes ultragewelddadige games. Aangezien het hoofdverhaal afgerond werd in de oorspronkelijke trilogie en de teller van het aantal prequels inmiddels al op drie staat, zou je denken dat het personage inmiddels ietwat uitgeblust is.

Mark Simon, lead designer van God of War: Ascension en dus werkzaam bij Sony Santa Monica, heeft in een interview met computerandvideogames.com echter aangegeven dat er volgens hem nog voldoende leven in de lijkbleke Griek zit. De reden? Kratos is volgens Simon niet alleen een erg leuk personage om mee te werken, zijn karakter is ook redelijk uniek binnen de game industrie. Wees dus niet verbaasd als er na Ascension nog meer God of War games komen.

“I think there’s still life in Kratos. He’s a fun character to design games around and I love playing him. […] I think the fantasy of Kratos is always compelling. There’s not many characters that are like him.”