We zijn weer ongeveer een maand verder sinds de laatste patch, maar Treyarch brengt toch alweer een nieuwe title update uit met de benodigde verbeteringen. Ditmaal zijn ze ook aan de slag gegaan met console specifieke bugs en natuurlijk mocht de PS3 niet achterblijven.
De voornaamste tweaks die we tegenkomen zijn vooral in de multiplayer aangebracht, met extra aandacht voor het spawn systeem in de game mode Domination. Hier werden spelers van het verliezende team te vaak in de zogeheten ‘Spawn trap’ gedreven, waar ze dichtbij hun vlag en teamgenoten, maar ook te dichtbij hun vijand weer tot leven kwamen. Ook zijn er enkele wapens die bepaalde veranderingen zijn ondergaan. Wat er precies allemaal gaat gebeuren en verandert wanneer de 79MB grote patch gedownload is lees je hieronder – compleet in het Nederlands.
Functie verbeteringen
- Het controle paneel van de CODcast heeft nu een optie om de map zichtbaar te maken in de player list in matches met
- Je hebt nu de mogelijkheid om voorgaande seizoenen voor alle leagues te bekijken waar een team deel van uit maakte in ‘League History’.
- Het uploaden van video’s in Theater Mode zal niet automatisch stopgezet worden bij het uitvallen van je controller.
Console specifieke fixes
- Je krijgt geen error message meer zodra je een LAN Party lobby probeert te joinen.
- Je kan nu te allen tijden een LAN Party lobby joinen zonder verbonden te zijn met het PSN.
- Het downloaden van de ‘Revolution’-mappack levert geen errors meer op bij download via de in-game Store.
- Tijdens map transities zullen de laadschermen niet meer af en toe een schaakbord-patroon aangeven.
- Geen grafische problemen meer met de kleine thumbnail van CODTV video’s.
- De ‘Mission Complete’ trophy kan nu zonder problemen behaald worden.
- Extra geheugen vrijgemaakt voor de overgang van Zombies naar Multiplayer om stabiliteit te verhogen.
- De Calling Cards zullen altijd goed geïndexeerd staan nadat je deze hebt verdiend.
Algemene Multiplayer fixes
- De ‘Select Fire’ optie reset niet meer na elke match.
- Potentiële exploits met het ‘Trophy System’ aangepakt.
- De Collector’s Edition camo zal nu niet van je wapen verdwijnen.
- De Peacekeeper SMG zal nu ook altijd verschijnen voor spelers die een match pas later joinen.
- De highlight voor de Dual Band Scope voor spelers die bepaalde wapens gebruiken zal nu correct weergegeven worden.
- C4 en Bouncing Betties zullen niet meer direct afgaan bij aanraking.
- Alle plaatjes zullen correct weergegeven worden in de ‘Medals’-sectie in de Combat Record voor nieuwe spelers.
- Hosts kunnen nu spelers uit een Custom Game lobby kicken.
- De CODcast user interface (UI) geeft nu de vlag voor de Flag Carrier weer in de ‘Objective’ rij.
- De knoppen staan nu niet ineens verkeerd in het Emblem-opties menu.
- De statistieken voor de ‘Executioner’s Accuracy’ worden nu correct opgeslagen en weergegeven in de Combat Record.
- In de friendslist worden mensen die geen Black Ops 2 spelen (op dat moment), niet meer aangegeven als ‘joinable’.
- Tijdens een automatische reload zullen bepaalde wapens geen onzichtbare magazijnen meer hebben.
- De klok in Multi-Team en Free-for-All games zal niet meer verdergaan in Theater als een CODcast game gepauzeerd wordt.
- Een Claymore die geplant wordt voor een hurkende speler met een Riot Shield zal niet ineens de map over vliegen.
- Bepaalde gedeeltes van de UI zullen niet meer overlappen tijdens het CODcasten.
- Spelers kunnen de het ‘Voice’-icoon aan- of uitzetten tijdens het CODcasten in het Theater.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=RcXHqete5Hg
Multiplayer/game stabiliteit
- Na meerdere host migrations zal de game niet meer zomaar crashen.
- Tijdens splitscreen kunnen te spelers niet functionaliteiten verliezen wanneer je van zombies naar normale multiplayer verandert, of andersom.
Map specifieke Multiplayer fixes
- In de map ‘Drone’ zullen de automatische deuren niet meer Lethal Epuipment (zoals Claymores of Shock Charges) af laten gaan of vernietigen.
- In de map ‘Hydro’ zal de geplante bom bij plek “B” niet meer verdwijnen zodra het water hoog staat.
- In de map ‘Turbine’ zal de turret in het meest noordelijke gebouw niet meer zonder reden onbruikbaar worden.
- In de map ‘Express’ zullen er geen grote afstanden meer gesprongen kunnen worden door het gebruik van de knife
Scorestreaks
- Je kan de VTOL Warship nu makkelijker vernietigen tijdens het verlaten van de map.
- Spelers kunnen nu de ‘Shredder Scorestreak’ challenge ook voltooien met een Death Machine uit een Care Package.
- De Stealth Chopper geldt niet meer voor de ‘Choppper Hunter’ challenge.
- De combat axe kan niet meer gebruikt worden om de Guardian om zeep te helpen.
- Wanneer je een bom probeert te planten zal die niet automatisch afgebroken worden door het in bezit zijn van de Hunter Killer Drone of Care package scorestreak.
- De Lightning Strike scorestreak zal niet meer verdwijnen, of gebruikt worden tijdens een Host Migration als je het tablet al gepakt hebt.
- Tijdens het veranderen van klasse aan de start van een ronde is spawnen met een lege War- of Deathmachine niet meer mogelijk.
Perks
- Spelers met de ‘Hard Wired’ perk zullen niet meer hun Care Package verliezen wanneer een vijandelijke EMP actief is.
- De crosshair bij een Target Finder wordt nu ook niet meer af en toe rood wanneer spelers met de ‘Cold Blooded’ perk in het vizier loopt.
- ‘Cold Blooded’ gebruikers zijn nu bijna compleet onzichtbaar voor de MMS attachment.
Gameplay balans
- Wanneer je in de game mode ‘Domination’ maar één vlag bezit zal je niet altijd dichtbij die ene vlag spawnen. Dit om de zogeheten ‘Spawn trap’ te voorkomen.
- In de map ‘Hijacked’ zijn meer spawnpunten toegevoegd voor de ‘Demolition’ en ‘Kill Confirmed’ game mode.
- In de map Standoff zijn meer spawnpunten (verder uit elkaar) toegevoegd. Dit geldt voor alle game modes.
Veranderingen aan wapens
- (SMG) MSMC: Meer recoil, het ongericht vuren is iets minder accuraat.
- (SMG) PDW57: Meer recoil, het ongericht vuren is iets minder accuraat.
- (Pistool) KAP-40: Dual wield richt minder schade aan, ongericht vuren is minder accuraat.
- (LMG) QBB-LSW: Schade op normale afstand vergroot.
- (LMG) HAMR: Schade op normale afstand vergroot.
- (Assault Rifle) FAL OSW + Select fire: Schade verminderd tijdens full auto schieten.
- (Assault Rifle) SMR + Select fire: Schade verminderd tijdens full auto schieten.
- (Assault Rifle) Type 95: Sneller lopen/richten mogelijk gemaakt, schade op normale afstand vergroot.
- (Assault Rifle) SCAR: Schade op lange afstand vergroot.
- (Assault Rifle) SWAT-556: Schade op lange afstand vergroot.
- (Shotgun) M1216: Schade op normale afstand vergroot.
- (Sniper Rifle) Ballista + Iron Sights: Zal minder op en neer bewegen.
Zombie fixes
- Plekken die vatbaar waren voor exploits in de map ‘Die Rise’ aangepakt.
- Exploits in de map ‘Green Run’ aangepakt.
- Netwerk en connectiviteit problemen tijdens de Zombie mode aangepakt.
nog niet verkrijgbaar , maar ik hoop dat ik terug kan gamen in mp.
ik kan geen enkele match spelen vanaf de laatste patch , daarvoor nooit geen ambras . ik dacht dat het eerst lag aan het feit dat ik te veel gedownload had maar het blijft . dus wanner deze patch verkrijgbaar is ga ik nog is proberen .
heb hem nu toch binnen , maar nog steeds problemen die ik eigenaardig tevoren niet had ( wat ga ik ook konten zijn om deze na de zomer in mijn eigen appartement op de kabel te spelen in plaats van wireless , zou normaal de beste manier van online gamen zijn .)
Hij is bij mij toch echt 79 MB 😛 In ieder geval fijn om te weten dat treyarch toch nog aan de game werkt.
@monoliet: hij zou nu wel gedownload moeten kunnen worden.
@ScantraxX26: Vaag, in het bronbericht wordt aangegeven dat deze 43MB is. Zal het even aanpassen, thanks man 🙂
Best wel een grote patch precies vergeleken met de andere.
ah niet meer recoil op m’n PDW’tje :p
Toen bo2 net was uitgekomen vond ik hem echt één van de beste cods ooit, maar ik heb nu toch wel door dat ik het al een heel tijdje niet meer speelt. Dus misschien toch niet zo goed haha maar bet er dan mw3, dat wel !
Ik heb hem net gedownload 14.57 uur
Black ops 2 krijgt binnenkort ook micro transacties misschien daarover iets schrijven ;)@Sensu:
Chill thanks voor de info Kim!
Nu maar eens kijken of alles echt helpt
Wanneer is een nieuwe gamemodus in Hardcore?
[Schreeuwen doen we hier niet, dus zet je CAPS-LOCK uit!]
@lilrobbie22: Hehe, niet zo ongeduldig. Er moet ook nog werk overblijven voor mijn collega’s 😀 Het nieuws staat al online.
En da’s vanzelfsprekend graag gedaan, saidddd93.
@Sensu: zie het al :p
Tuurlijk maak de lmg nog meer overpower
beter spawn systeem???
spel al maanden niet aangeraakt, laten ze eerst maar wat doen tegen al die k*t campers!!!
@46.129.93.xxx:
Dream on dat zul je altijd houden
ps3 heeft volgens mij de grootse problemen heb in middels 3 playstations moeten inruilen doordat black ops 2 zo vaak is gecrasht dat mijn harddisk onbruikbaar is geworden. Hoop dat deze patch echt iets doet.
Inmiddels heb ik een manier gevonden om je bandwidth altij optimaal te houden waar door je bijna nooit meer crasht. Dat geldt alleen voor de zombies helaas. Ik haal daar nu steeds 9974 kbs . Heb een gaming router en heb alles open gegooid. Bij zombies is het dus open snel.
Bij de multiplayer is de connectie ook open alleen zit de bandwidth tegen de 3000 kbs. Daarnaast blijft het gewoon de letter I missen bij de connectivity information . Terwijl ik bij zombies geen letter mis en de snelheid ook hoger is.
ik heb een kabel verbinding van ziggo 120 mb. Ps3 is bekabeld.
Wil je zombies spelen op hoge bandwidth? Doe het volgende: zorg dat automatisch aanmelden op psn uitstaat. Wanneer je de ps opstart ga dan eerst in de game. Kies zombies en ga naar onlie play. Wanneer die vraagt om verbinding te maken klick verbinden . Wanneer je online bent ga dan naar options en druk op select knop. Daar zie je wat je snelheid is. Meeste mensen werkt dit in 1 keer . Maar 2 keer proberen kan het ook helpen.
Wanneer je overschakelt van zombie naar multi dan verlies je diesnelheid.
Begrijpje t niet helemaal? Of heb je nog vragen? Laat me maar weten ..
Zo ff downloaden! :D. Gister ook al een aardig grote Patch voor Far Cry 3 binnengehaald (ben sinds gister met Far Cry 3 bezig :D)
BETERR SPAAWWNNNN ZOMFG
@ScantraxX26:
Niet als je het met de update van Battlefield vergelijkt die zwaarder is dan 2 GB
@82.73.119.xxx:
Beste manier is nooit meer een COD kopen tot ze dat soort geintjes niet meer flikken lijkt mij 😉
@Omer58:
Maar daar zijn de maps ook mega groot 😀
Ik heb zelf de game weggedaan met al mijn COD games op deel 2 na daar moet ik nog 2 mission halen voor een platinum.
“Lethal Epuipment (zoals Claymores of Shock Charges)”
Volgens mij behoren shock charges tot de tactical equipment.
“(Assault Rifle) SWAT-556: Schade op lange afstand vergroot.” Geld dit ook met de Select fire attachment?
“(Shotgun) M1216: Schade op normale afstand vergroot.”
NICE! Was bezig met diamond shotguns halen, maar moest nu voor die one shot kills de hele tijd hardcore gamemodes gaan spelen :S
@Sensu: Geen probleem 😛 zal wel iets zijn wat treyach op t laatste moment erin gepropt heeft 🙂
@Omer58: Pfffff, is ook een totaal andere code. Appels met peren vergelijken noemen ze dat. Het zijn allebij fps, maar die IW 4.0 engine (meen ik) valt niet te vergelijken met de opbouw van frostbite 2. En dat je dan een update nodig hebt van jewelste tja, alle maps van cod zijn bij elkaar even groot als gulf of oman :p.
En uuhm, na het downlaoden van die patch gisteren, jezus wat n ramp. Nog nooit zo een instabiele verbinding gehad. Het is gewoon te gek voor woorden. @Sensu ik denk dat je binnenkort de patchnotes van 1.09 al mag gaan opsommen:P
@ScantraxX26: Heb ik iig een dagindeling, haha xD
Beetje jammer dat die glitch ook niet meer werkt in tranzit bij de power station