Patch 1.08 compleet in het Nederlands

We zijn weer ongeveer een maand verder sinds de laatste patch, maar Treyarch brengt toch alweer een nieuwe title update uit met de benodigde verbeteringen. Ditmaal zijn ze ook aan de slag gegaan met console specifieke bugs en natuurlijk mocht de PS3 niet achterblijven.

De voornaamste tweaks die we tegenkomen zijn vooral in de multiplayer aangebracht, met extra aandacht voor het spawn systeem in de game mode Domination. Hier werden spelers van het verliezende team te vaak in de zogeheten ‘Spawn trap’ gedreven, waar ze dichtbij hun vlag en teamgenoten, maar ook te dichtbij hun vijand weer tot leven kwamen. Ook zijn er enkele wapens die bepaalde veranderingen zijn ondergaan. Wat er precies allemaal gaat gebeuren en verandert wanneer de 79MB grote patch gedownload is lees je hieronder – compleet in het Nederlands.

Functie verbeteringen

  • Het controle paneel van de CODcast heeft nu een optie om de map zichtbaar te maken in de player list in matches met
  • Je hebt nu de mogelijkheid om voorgaande seizoenen voor alle leagues te bekijken waar een team deel van uit maakte in ‘League History’.
  • Het uploaden van video’s in Theater Mode zal niet automatisch stopgezet worden bij het uitvallen van je controller.

Console specifieke fixes

  • Je krijgt geen error message meer zodra je een LAN Party lobby probeert te joinen.
  • Je kan nu te allen tijden een LAN Party lobby joinen zonder verbonden te zijn met het PSN.
  • Het downloaden van de ‘Revolution’-mappack levert geen errors meer op bij download via de in-game Store.
  • Tijdens map transities zullen de laadschermen niet meer af en toe een schaakbord-patroon aangeven.
  • Geen grafische problemen meer met de kleine thumbnail van CODTV video’s.
  • De ‘Mission Complete’ trophy kan nu zonder problemen behaald worden.
  • Extra geheugen vrijgemaakt voor de overgang van Zombies naar Multiplayer om stabiliteit te verhogen.
  • De Calling Cards zullen altijd goed geïndexeerd staan nadat je deze hebt verdiend.

Algemene Multiplayer fixes

  • De ‘Select Fire’ optie reset niet meer na elke match.
  • Potentiële exploits met het ‘Trophy System’ aangepakt.
  • De Collector’s Edition camo zal nu niet van je wapen verdwijnen.
  • De Peacekeeper SMG zal nu ook altijd verschijnen voor spelers die een match pas later joinen.
  • De highlight voor de Dual Band Scope voor spelers die bepaalde wapens gebruiken zal nu correct weergegeven worden.
  • C4 en Bouncing Betties zullen niet meer direct afgaan bij aanraking.
  • Alle plaatjes zullen correct weergegeven worden in de ‘Medals’-sectie in de Combat Record voor nieuwe spelers.
  • Hosts kunnen nu spelers uit een Custom Game lobby kicken.
  • De CODcast user interface (UI) geeft nu de vlag voor de Flag Carrier weer in de ‘Objective’ rij.
  • De knoppen staan nu niet ineens verkeerd in het Emblem-opties menu.
  • De statistieken voor de ‘Executioner’s Accuracy’ worden nu correct opgeslagen en weergegeven in de Combat Record.
  • In de friendslist worden mensen die geen Black Ops 2 spelen (op dat moment), niet meer aangegeven als ‘joinable’.
  • Tijdens een automatische reload zullen bepaalde wapens geen onzichtbare magazijnen meer hebben.
  • De klok in Multi-Team en Free-for-All games zal niet meer verdergaan in Theater als een CODcast game gepauzeerd wordt.
  • Een Claymore die geplant wordt voor een hurkende speler met een Riot Shield zal niet ineens de map over vliegen.
  • Bepaalde gedeeltes van de UI zullen niet meer overlappen tijdens het CODcasten.
  • Spelers kunnen de het ‘Voice’-icoon aan- of uitzetten tijdens het CODcasten in het Theater.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=RcXHqete5Hg

Multiplayer/game stabiliteit

  • Na meerdere host migrations zal de game niet meer zomaar crashen.
  • Tijdens splitscreen kunnen te spelers niet functionaliteiten verliezen wanneer je van zombies naar normale multiplayer verandert, of andersom.

Map specifieke Multiplayer fixes

  • In de map ‘Drone’ zullen de automatische deuren niet meer Lethal Epuipment (zoals Claymores of Shock Charges) af laten gaan of vernietigen.
  • In de map ‘Hydro’ zal de geplante bom bij plek “B” niet meer verdwijnen zodra het water hoog staat.
  • In de map ‘Turbine’ zal de turret in het meest noordelijke gebouw niet meer zonder reden onbruikbaar worden.
  • In de map ‘Express’ zullen er geen grote afstanden meer gesprongen kunnen worden door het gebruik van de knife

Scorestreaks

  • Je kan de VTOL Warship nu makkelijker vernietigen tijdens het verlaten van de map.
  • Spelers kunnen nu de ‘Shredder Scorestreak’ challenge ook voltooien met een Death Machine uit een Care Package.
  • De Stealth Chopper geldt niet meer voor de ‘Choppper Hunter’ challenge.
  • De combat axe kan niet meer gebruikt worden om de Guardian om zeep te helpen.
  • Wanneer je een bom probeert te planten zal die niet automatisch afgebroken worden door het in bezit zijn van de Hunter Killer Drone of Care package scorestreak.
  • De Lightning Strike scorestreak zal niet meer verdwijnen, of gebruikt worden tijdens een Host Migration als je het tablet al gepakt hebt.
  • Tijdens het veranderen van klasse aan de start van een ronde is spawnen met een lege War- of Deathmachine niet meer mogelijk.

Perks

  • Spelers met de ‘Hard Wired’ perk zullen niet meer hun Care Package verliezen wanneer een vijandelijke EMP actief is.
  • De crosshair bij een Target Finder wordt nu ook niet meer af en toe rood wanneer spelers met de ‘Cold Blooded’ perk in het vizier loopt.
  • ‘Cold Blooded’ gebruikers zijn nu bijna compleet onzichtbaar voor de MMS attachment.

Gameplay balans

  • Wanneer je in de game mode ‘Domination’ maar één vlag bezit zal je niet altijd dichtbij die ene vlag spawnen. Dit om de zogeheten ‘Spawn trap’ te voorkomen.
  • In de map ‘Hijacked’ zijn meer spawnpunten toegevoegd voor de ‘Demolition’ en ‘Kill Confirmed’ game mode.
  • In de map Standoff zijn meer spawnpunten (verder uit elkaar) toegevoegd. Dit geldt voor alle game modes.

Veranderingen aan wapens

  • (SMG) MSMC: Meer recoil, het ongericht vuren is iets minder accuraat.
  • (SMG) PDW57: Meer recoil, het ongericht vuren is iets minder accuraat.
  • (Pistool) KAP-40: Dual wield richt minder schade aan, ongericht vuren is minder accuraat.
  • (LMG) QBB-LSW: Schade op normale afstand vergroot.
  • (LMG) HAMR: Schade op normale afstand vergroot.
  • (Assault Rifle) FAL OSW + Select fire: Schade verminderd tijdens full auto schieten.
  • (Assault Rifle) SMR + Select fire: Schade verminderd tijdens full auto schieten.
  • (Assault Rifle) Type 95: Sneller lopen/richten mogelijk gemaakt, schade op normale afstand vergroot.
  • (Assault Rifle) SCAR: Schade op lange afstand vergroot.
  • (Assault Rifle) SWAT-556: Schade op lange afstand vergroot.
  • (Shotgun) M1216: Schade op normale afstand vergroot.
  • (Sniper Rifle) Ballista + Iron Sights: Zal minder op en neer bewegen.

Zombie fixes

  • Plekken die vatbaar waren voor exploits in de map ‘Die Rise’ aangepakt.
  • Exploits in de map ‘Green Run’ aangepakt.
  • Netwerk en connectiviteit problemen tijdens de Zombie mode aangepakt.