Beyond: Two Souls zal later dit jaar gaan verschijnen en vandaag is naar aanleiding van een persevenement recent een hoop nieuwe informatie vrijgegeven. Als eerste kunnen we je vertellen dat de game geen quick time events zal bevatten, iets wat in Heavy Rain erg veel voorkwam.

Nu was het gebruik ervan in Heavy Rain op zich geen probleem, maar de reden dat het niet in Beyond: Two Souls zit heeft te maken met dat het niet de vrijheid geeft om zelf te bepalen wat je wilt doen in de game. In Beyond: Two Souls krijg je door het achterwege laten van quick time events wel de volledige controle over wat je wel en niet doet in situaties waar normaliter quick time events voor gebruikt worden.

“No more quick-time events,”[…]”We didn’t really have a problem with QTEs in Heavy Rain and I don’t think that players who played the game had any problem with that, but we wanted to reconsider the possibility of – instead of saying to the player what they’re supposed to do – how could we get rid of this and let players define by themselves, conclude by themselves what they’re supposed to do?”

Wel bevat de game op sommige momenten pop-up berichten die aangeven wat je moet doen. Dit valt te vergelijken met Tomb Raider, dus denk aan momenten dat je ergens aan hangt en dat je dreigt te vallen. Door op bijvoorbeeld vierkantje te drukken weet je dan de val te voorkomen. Het heeft wat weg van een quick time event, maar valt niet direct als zodanig te omschrijven.

Verder kunnen we je vertellen dat de game ongeveer 12 tot 15 uur zal duren. Dit is een stuk langer dan Heavy Rain, welke ongeveer een uurtje of 8 duurde. De voornaamste reden dat het langer is heeft te maken dat je meer in de wereld zult kunnen gaan ontdekken. Desondanks moet je de game er niet op vastpinnen, want een definitieve tijdsduur geven aan de game is op dit moment nog wat lastig, aldus Caroline Marchal van Quantic Dream.