Er was eerst nogal een grote onduidelijkheid over het schademodel van Gran Turismo 5. Prologue kende er geen, en ook op de beelden die we van Gran Turismo 5 hadden was weinig schade te zien. Toch bevestigde Polyphony Digital dat er een schademodel in de game zou komen te zitten, en de eerste beelden verschenen. Er doken toen ook een hoop geruchten op dat lang niet alle van de 950 auto’s schade zullen kennen, echter heeft IGN deze geruchten vandaag ontkracht. Nadat de website de demo van de game had gespeeld op de Tokyo GameShow hebben ze ook met een van de Sony mensen daar kunnen praten.
GTPlanet: As you can see, although do not become detached, they do, to quote IGN editor Greg Miller, show “deformation
damage — scratches and stuff”. Greg was also able to reaffirm that all cars will experience mechanical
damage. While this is refreshing
news, the question still remains: is Polyphony Digital restricted from showing “full”
damage on street cars due to manufacturer licensing issues, or would it simply take too long
to implement such severe deformation on GT5’s diverse catalog of nearly 1,000 vehicles?
We zijn dus nog niet helemaal gerustgesteld, het is nu bekend dat elke auto machinale schade krijgt, echter zie je hier niks van. Het is dus niet bekend of elke auto ook visuele schade krijgt, iets wat toch iets leuker is het voor het oog dan machine problemen.
Prima toch, gezeik over dat schade systeem. Echte GTers rijden hun auto ziezo niet in de muur……dat wat moet ik met schade.
Maar ik snap het niet. GT5 is toch al oud ???
Maken ze het beter of zo ?
Dat ze de game onderhand maar eens uitbrengen!!!!!!!!!!!!!!!
Op http://www.granturismo5.nl staat dit ook inclusief en filmpje van de beschadigde Ferrari!
Een paar krassen en vuilplekken is GEEN schademodel, Polyphony! Toch weer teleurstellend dit, met name games als Grid hebben toch wel een nieuwe standaard gezet als het gaat om visuele EN physics schademodellen (hoe arcade Grid misschien ook was). De ideale lijn gaat nu zo te zien toch weer via de vangrail. IPV 950 auto’s, waarvan de helft toch niemand mee gaat racen (Toyota Prius en een eskader aan Japanse stadsautootje), hadden ze beter meer tijd (!) in betere physics kunnen stoppen. Door alles wat ik nu aan footage gezien heb van GT5 denk ik dat die game wat dat betreft echt niet meer kan meekomen met de huidige generatie racegames, hoe ongelooflijk mooi het er ook uit mag zien.
Vijf jaar ontwikkeling en dit is het reslutaat….
@86.87.122.61 (Niet geregistreerd): volledig mee eens!
@86.86.189.73 (Niet geregistreerd):
Ik vind het heel knap dat je echt nooit en dan ook echt nooit eens perongeluk tegen een andere auto aanknalt. Echte F1 coureurs rijden hun auto’s ook kapot. Dus ik zie compleet niet waar die reactie op slaat?
En ben het ook eens met IP .61. Dit is geen schademodel, maar gewoon wat krassen. En zelfs de grootste GT fan op de wereld zal alle 950 auto’s berijden. En anders maar 1 of 2 keer. 500 auto’s is al echt veel, had dat dan gedaan. Was men net zo tevreden en was hij ook nog veel eerder uit. Plus dat het programeren wel ff een heel stuk goedkoper is.
-Roytjuh (via school)
Dat is goed om te horen, veel kritiek was hierover.
Hoop echt dat ze het goed gaan uitwerken dat schademodel, maar koop toch gewoon de game 😀
@afca-yuri:
precies! zo denk ik er ook over!!
schade niet echt nodig wel vet leuke extra