Fahrenheit was een fantastisch game waar de kwaliteit vanaf spatte en hetzelfde kan gezegd worden over Heavy Rain. In dat opzicht kunnen we Quantic Dream wel vertrouwen als het om kwalitatief goede games gaat en ook Beyond: Two Souls is veelbelovend. Nu is het ontwikkelen van games niet bepaald goedkoop en bij de producties van Quantic Dream bekruipt je het idee dat ze aanzienlijk duurder zijn dan andere games.

Toch blijkt dit wel mee te vallen. Ondanks het gebruik van bekende acteurs en hoogwaardige technieken is het budget voor Beyond: Two Souls erg redelijk. Het ligt wel iets hoger dan het budget van Heavy Rain, maar los daarvan is het budet vergelijkbaar met budgetten van andere games die in ontwikkeling zijn. Dit zei David Cage, co-founder van Quantic Dream, in een interview met CVG.

“I don’t know if the budget is public but it’s been a very, very reasonable price,”

“We do very complex games, but I don’t think they’re very expensive compared to others out there.”

Wat het budget voor Beyond: Two Souls precies is, dat is niet duidelijk. Desondanks is het wel interessant om te horen dat de ontwikkeling van deze game ondanks de technologische vooruitgang, het gebruik van een nieuwe engine en acteurs qua kosten niet extreem is. Dit komt deels doordat Quantic Dream erg efficiënt te werk gaat, aldus Cage.