De meeste DLC voor Call of Duty games bestond tot op heden uit nieuwe of gereviseerde maps en anders de zogeheten Call Signs en Emblems om je profiel op te leuken. Eens moet de eerste keer zijn voor iets anders en dus kwam de vorige Black Ops 2 downloadbare content uit met iets nieuws – een wapen.
De Peacekeeper SMG bleek erg populair als bijkomstigheid in de ‘Revolution DLC’, maar was wellicht een beetje overpowered als voortvloeisel uit het feit dat mensen betalen voor een wapen. Waarom zou je het gebruiken, noch ervoor betalen, wanneer het niet beter is dan andere wapens?
Met de aankondiging van het tweede DLC pakket onder de noemer ‘Uprising’, verwachtten heel wat gamers ook een nieuw downloadbaar wapen als toevoeging aan de vier multiplayer maps en de zombie map. Dit was niet het geval, zo bleek toen de eerste feiten boven kwamen drijven. Ook na de officiële aankondiging leek het de harde waarheid te zijn dat we het moeten doen zonder nieuw wapen.
Vorig jaar, toen Mark Rubin de vraag werd gesteld waarom Modern Warfare 3 geen wapen DLC had zoals Battlefield 3, antwoordde hij hierop “dat het probleem hoofdzakelijk bij het RAM geheugen ligt”.
“the main issue is RAM. All of the weapons, characters, models, textures, and geo have to live in RAM. There is only 512 [MB] on the consoles. The problem then is adding weapons adds memory, and there isn’t much or any left.”
“[it] just means their [Battlefield’s] maps, character models, weapon models, etc are smaller. We both have the exact same amount of available RAM.”
“It’s not size of the map. It’s texture space, unique models etc. So more/larger textures on small map = more mem[ory] than fewer/smaller textures on a larger map,”
Via Twitter verschafte Treyarch ons nog even de duidelijkheid dat de Peacekeeper SMG een eenmalige deal was en dat er hierna geen wapen DLC zal verschijnen. Het kan zo zijn geweest dat Black Ops 2 nog wat ruimte over had om mee te beginnen, maar dit uiteindelijk toch niet bleek te hebben of in ieder geval: niet genoeg.
Dit betekent dus ook geen nieuwe wapens door middel van de microtransacties, zoals velen van jullie ons al lieten weten en wat eigenlijk ook heel logisch leek.
@isrealityreal Alas, not for Uprising…that was a one/done deal for Revolution. ⋀jr
— Treyarch Studios (@Treyarch) 9 april 2013
wat ik hier lees is dat hun spel gewoon zo slecht gemaakt is dat ze niks meer behalve maps kunnen maken ervoor en ze de consoles maar de schuld geven
best triest eigenlijk bewijst maar weer hoe slecht ze zijn in het maken van fatsoenlijke game’s
Te weinig RAM ? Dus Bf3 ziet er 10 keer mooier uit en daar kan het wel.
Wat een slechte smoes hy.
aan de ram ligt het niet er zijn genoeg games die dat ook kunnen en call of duty ziet er niet bebaalt mooi uit maarja
Ik heb sws Revolution al nit gekocht, vind €15 toch iets te veel….
Ik denk dat ze zelf een RAM nodig hebben! Wat een gezeur altijd. je kan het gewoon in het dlc bestand zetten! (ze kunnen niks meer bedenken zeker) zo kan je zelfs in 4d1 (mw2 dedicated) de peacekeeper gebruiken?!
Ik snap al die haat reacties op dit onderwerp niet hoor, als ze er een wapen bij stoppen is het overpowerd en zijn het geld wolfen. Doen ze er geen wapen bij met een rede en danis het een triest bedrijf.
Volgensmij kun je niet zeggen van het is wel of niet waar, want hun zullen het zelf wel weten, zo niet dan nemen ze enkeld hunzelf in de maling.
En dat is wat je krijgt als je een outdated engine gebruikt. Inefficiëntie van ram-gebruik.
iD Tech 3, awesome man. Quake 3 Arena, maar dan Call of Duty.
Ze deden er een wapen bij zodat mensen de season pass zouden kopen, en nu naaien ze iedereen door er geen wapens meer bij te doen..
@KramerYouri:
Een beetje goeie studio kan de game perfect in balans houden met een nieuw wapen. De makers van COD zijn al jaren bezig blunderen op balans 😛 Dus dat lijkt me eerder de reden om geen wapen erbij te doen. Als of ze het verschil tussen een tennis ball of een stressbal niet kennen.
Ze bakken er gewoon geen klote van. Ze trekken 4 lijnen en zetten er een setting omheen en wat gebouwen in het midden. Bam klaar weer een nieuwe map NEXT !
@ShadowhunterrX:
Oke helemaal mee eens, nu snap ik de reacties van anderen wat beter. Ik vind het jammer dat de COD games zo aan het klooien zijn. Black ops was me eerste game op de playstation, en als je nog nooit playstation qualiteit had mee gemaakt maar gewoon een DS was dit gewoon de beste game ervaring voor mij ooit. Heb dat spel echt heel lang gespeelt elke dag, daardoor vind ik speelstijl van COD leuk en kan ik niet wennen aan battlefield of andere shooters. Val steeds weer terug op COD al haat ik al die killstreaks en overpowerde wapens en andere irritante dingen.
Maar ik hoop dat de next gen veel games beter maakt, daarom heb ik sinds fifa 13 geen nieuwe games gekocht (bo2) ook niet en begin ik met een frisse start (en een hoog zakcentje) aan de nieuwe games.
Simpel gezegd, wat een kutsmoes.
Kan sowieso niet aan de RAM liggen, je kan maar 1 wapen in de hand houden en je laadt niet meer wapens in als je die DLC wapen krijgt, wtf is dit voor bullshit, sommige CoDs hebben toch ook meer wapens? Wttfff
en battlefield 3 dan veel nieuwe engine veel grotere maps 10x zoveel wapens hoor ze nooit klagen over RAM ?
@angelochiela:
Daar zit het hem nou juist in. Een nieuwe engine gaat over het algemeen gepaard met performance boosts. Omdat ze het bij CoD steeds maar vertikt hebben een nieuwe engine te maken ga je dit soort onzin krijgen. We spelen anno 2013 op een engine uit circa 2006 -_-
En dan geven ze de ram de schuld…ja hoor.
@Omer58: Het kost hoe dan ook meer geheugen, het wapen is dan beschikbaar, wordt echt niet alleen geladen als je hem in je hand hebt ofzo.
@KramerYouri:
Nice goeie instap blops in de Cod serie.
ik zou je graag cod 4 willen aanraden. Helaas veel cheaters. Als je cod 4 had gespeeld weet je eigenlijk waarom veel mensen zeggen dat de killstreaks overdreven zijn. Nu word je vaak door een killstreak gedood en laten we eerlijk zijn. Iemand met een papieren vliegtuigje dood gooien is leuk maar ook goedkoop 🙂
Wordt hier nu serieus beweerd dat de mappen in Battlefield KLEINER zijn? Dit is een grapje zeker?
@ShadowhunterrX: Ik vind het zo grappig dat je dat zegt. Een maat van me bleehrt hier ook constant over. Ik hoor het hem nog roepen… en ook de throwing knives: “Half magazijn leeg in zijn gezicht, ga ik DOOD door zo’n *** BOTERHAMMESJE!!!”
[edit]Foei Kim! 😉
@ShadowhunterrX: Inderdaad dit zegt wel iets over hun….. 😛
@KramerYouri: Ben je dan zo gehersenspoeld dat je dit geen erg zwak excuus vind?
call of duty is altijd zelfde gebleven dus dat wil zeggen dat ze al die tijd niet genoeg ram hebben waren ze toen al terwijl andere games er veeeel beter uit zien aan het maximum van de console? kan ik me niet indenken:s wel toevallig de ps4 is aangekondigd met 8 GB ram en zo in eens heeft de ps3 geen ram genoeg meer
mijn neefje heeft geen eens die DLC maar kan wel de Peacekeeper gebruiken
dus da’s een zware FAAL van shitarch
@Sensu:
Blijft mooi aan Cod he mensen die zo stressen 😛 Jammer dat ze nooit een headset aan hebben…
@Flaming_Kaiser:
Misschien wel maar me reactie was ook wel een beetje zwart/wit 😛
@Omer58: Wat jij zegt klopt dus niet.Elke wapen moet geladen ivm met de tegenstanders. Elke tegenstander kan een andere wapen hebben.
@ShadowhunterrX: Ik heb altijd een headset aan, maar ik mute altijd de mensen die ik niet ken. :$ … Precies om die reden.
In zombies komen er wel nieuwe wapens bij… Hmm raar??
@kblade:
Dat is meestal altijd wel zo, en verwacht in de komende zombie mappen ook.
@Sensu:
Aaah minder fun voor mij 🙂
Ik rage alleen als ik in een slechte bui ben , wat ik op dit moment niet ben muahah !
Raar….
Denk eerder een slechte engine die op een verouderde/slechte manier geheugenverbruik regelt.