Als er een game is die door veel mensen gespeeld wordt, is het natuurlijk wel Black Ops 2. Door de vele oplettende ogen, worden er ook veel bugs en exploits in de game gevonden en het is de taak aan Treyarch om deze uit de wereld te helpen.

Ook deze maand is het dus weer tijd voor een nieuwe patch en we zijn alweer aanbeland bij update 1.09. In deze patch wordt vooral aandacht besteed aan probleemgevallen die zich voordoen tijdens de multiplayer. Ook zijn er enkele tweaks geweest aan de balans in gameplay. Alles wat er is veranderd, aangepast en toegevoegd kun je hieronder lezen – volledig in het Nederlands.

    Functie verbeteringen

  • Prestige Calling Cards toegevoegd voor elk Prestige Level
  • Spelers besturen nu slechts de laatste Scorestreak die wordt ingezet, wanneer dit er meerdere betreffen
  • League Lobbies geupdate zodat de Team Rank naast elke speler’s naam wordt getoond
  • Suicide en Team Kill sancties toegevoegd aan de Game Rules/Spawn Settings in een Custom Game
  • Toegevoegde optie om spelers uit een match te kicken als deze zich te vaak schuldig maakt aan Suicide (zelfmoord)

    Algemene multiplayer fixes

  • Wanneer een VTOL Warship is vernietigd, zal de Lodestar view (bovenaanzicht) niet zichtbaar blijven, wanneer je eerder uit de VTOL Warship bent gekicked door friendly fire
  • Het menu is geupdate om zo combat exploits te voorkomen
  • Tijdens host migraties zullen er geen problemen meer voorkomen omtrent de Counter UAV Scorestreak
  • Het probleem waardoor je geen progres maakte in die Chopper HUnter Field Specialist challenge, is opgelost
  • C4 doet nu ook schade aan vijandelijke spelers als het net vasthecht aan een oppervlak
  • Wapens verliezen nu altijd hun attachments tijdens het Prestigen van een wapen, ook in andere klasse sets
  • Het Prestige Master icoon zal nu gezien worden als ‘next Prestige’ als spelers het maximale level bereiken
  • De Orbital VSAT Scorestreak verliest geen tijd tijdens een countdown na een host migratie
  • Een collision probleem in de map ‘Grind’ is verholpen waarbij spelers op de verticale ramp vast kwamen te zitten
  • Probleem aangepakt waarbij spelers een turret konden plaatsen onder de big rig op de map ‘Aftermath’
  • Enkele problemen met de Sentry gun en AGR Scorestreaks verholpen dat de tablets openblijven zodra ze naar de Scorestreak switchen op het moment dat die vernietigd wordt
  • Probleem opgelost waarbij spelers geen controle meer hadden over hun speler, indien ze controle namen van een
  • Sentry Gun Scorestreak op het moment dat die vernietigd wordt
  • Het Attachments menu in de After Action Report (AAR) geeft nu aan hoeveel XP een speler heeft verdiend door het levelen van een wapen
  • Je kunt de Turret en Guardian niet meer in bepaalde objecten plaatsen in de map ‘Aftermath’
  • Betere prestaties tijdens het steeds opnieuw previewen van een clip in Theater, terwijl de Clips in hun Timeline Editor al op z’n max zit
  • De omgeving bij het water in de map ‘Carrier’ verliest niet meer zijn textures wanneer je doodgaat en in in spectator mode naar het water kijkt
  • Je hoort nu altijd het muziekje tijdens de Final Killcam
  • Een probleem bij de PS3 versie waarbij een bug voor ‘Listen In’ is aangepast tijdens het CODcasten, waarbij je naar iedereen luisterde of het nu aanstond of niet
  • In het Theater is een probleem nu aangepast waar je tijdens het spectaten van iemand die nog niet gespawned was, onder de map keek
  • Probleem verholpen waarbij je alleen de AGR Scorestreak op de minimap zag verschijnen als het zowel het machinegeweer als de raketten gelijktijdig afvuurde
  • Tijdens Combat Training zie je in het Victory/Defeat scherm nu accuraat het aantal XP wat je hebt gediend in Objective based game modes
  • Meerdere problemen tijdens het reloaden van de Warmachine Scorestreak aangepakt
  • De scorebord kolommen tijdens het CODcasten van een Free For All match zo aangepast dat het aantal punten in de eerste kolom verschijnt en niet de player score
  • Een probleem waarbij de HUD (Heads Up Display) van het scherm valt tijdens het CODcasten in Theater tijdens het wisselen van een ronde
  • Het probleem waar de Party Leaders in het Theater geen video’s meer konden renderen wanneer spelers de lobby inkwamen is verholpen
  • De Chat notificaties komen nu altijd in beeld als iemand praat
  • De animatie voor de Combat Knife als je aan het aimen bent wanneer je de melee knop indrukt werkt weer als gewoon
  • Inconsistenties in de Emblem Editor aangepast
  • Verwijderde screenshots en filmpjes in het Player Channel worden niet meer als een error getoond voor anderen
  • Als je nog niet bent geplaatst voor League Play zullen je Career Wins voor eerdere seizoenen wel updaten
  • De Game Settings Update prompt zal niet meer onderbroken worden als je scherm in spaarstand valt
  • Op de map ‘Downhill’ zullen de gondels nu niet meer doorvaren tijdens een host migratie
  • Emblems en Playercards zullen niet meer corrupt getoond worden op de in-game Scoreboard
  • Tijdens Search & Destroy zullen spelers niet meer met hun tweede wapen spawnen in de volgende ronde
  • Het eindeloos laden wanneer je met Twitch probeert te verbinden, als je accounts probeert te ontkoppelen en her-koppelen zonder login informatie is verholpen
  • Een Twitch/Twitter menu probleem waarin sommige velden niet toegankelijk waren, is opgelost
  • Een probleem met de UI (User Interface) opgelost wanneer je snel achter elkaar ‘Like’ en ‘Dislike’ indrukte
  • Een probleem, waarbij je DLC crosshair de verkeerde preview reticle heeft en wanneer je deze veranderde zomaar een verkeerde crosshair nam, is opgelost
  • De Hellstorm Missile boost update weer correct voor alle button layouts
  • Meerdere problemen van menu layering opgelost
  • Het laser effect van de Laser Sight wordt nu altijd correct getoond, ook als de speler de ‘Switch Weapon’ knop herhaaldelijk indrukt
  • De minimap zal niet meer de objective tekst overlappen als je aan het CODcasten bent met het controle paneel open
  • De Bacon en Dia de Muertos DLC camos zijn nu goed zichtbaar bij vijanden wanneer je de Millimeter Scanner attachment gebruikt
  • Fix voor League Season History en League Leaderboard UI errors toegevoegd

    Gameplay balans

  • De Hardpoint zone in de map ‘Hijacked’ zal nu ook voor de ladders gelden
  • De Lightning Strike Radar zal niet heractiveren bij een volgende ronde als deze eerder al was gebruikt
  • Vijandelijke spawn invloeden aangepast
  • In de Capture the Flag game mode zijn de objective spawn invloeden aangepast

    Zombie fixes

  • De UI error die zich voordeed op de map ‘Turned’ zal niet meer voor komen
  • Verscheidene bugs in de map ‘Die Rise’ zijn verholpen