Eind vorig jaar veranderde ‘Project RPG’ naar Lords of the Fallen. Ontwikkelaar CI Games, welke verantwoordelijk was voor Sniper: Ghost Warrior, is nu ongeveer anderhalf jaar bezig met de ontwikkeling van de game en het zal een heuse hardcore RPG worden.

Executive producer Thomasz Gop, wie eerder de leiding nam bij grote projecten als The Witcher 1 en 2, laat weten dat er enorm veel tijd is gespendeerd aan het prototype van de game en dat de gevechten enorm uitgebreid en vergevorderd zijn. De beste man heeft dus wel ervaring met RPG’s op grote schaal en daarom hebben we zeker vertrouwen in deze man.

In de eerste instantie wordt de vergelijking gemaakt met Dark Souls, aangezien er veel meer nodig is dan button bashen. Geduld en strategie zijn noodzaak. Tevens wordt er gebruik gemaakt van verschillende skill-trees – met elk hun eigen sterktes – welke je naar hartenlust kunt indelen. Ook komt een vergelijking met Borderlands even om de hoek kijken, wanneer Gop de action skills uit de kast haalt, welke verschillend zijn per klasse.

“When you walk through a location, and you have to fight 10 enemies, that takes around an hour. Dark Souls is probably a strong reference as well. But we’ve done a lot of things differently. For example, we have a skill tree. I would call Borderlands here, because we’re gonna have something like action skills in the game, so classes, stuff like this.”

Over een releasedatum werd nog niet gesproken, behalve dat dit ergens in 2014 gaat zijn. wij verwachten hierover meer concrete informatie te ontvangen tijdens de E3 in juni. Dit is de eerste RPG die officieel bevestigd is voor de next-gen consoles, wat het des te interessanter maakt deze titel in de gaten te houden. Wij houden jullie in ieder geval op de hoogte over alle ontwikkelingen omtrent dit ambitieuze project.