Bij de “live” demonstratie van Killzone 2 op de E3 van 2005 maakte Sony de fout door te zeggen dat de getoonde beelden van de destijds nieuwe Killzone 2 gameplay was, maar dit was echter niet het geval. Veel mensen merkten het op en het werd een controversieel onderwerp. Toen ging het fout door de haast om het spel op de “next-gen” PS3 te krijgen. Nu , bijna tien jaar later, wilde Guerrilla games het bij de hedendaagse next-gen “het echte werk tonen”.
Tijdens de PlayStation Meeting in februari moest het deze keer echte gameplay zijn, maar er moest van tevoren nog veel gebeuren om het op tijd werkende te krijgen. In de laatste paar dagen voor het event werd er nog in Londen en Japan gesleuteld aan de firmware om de Facebook upload werkend te krijgen, zodat er geen twijfel meer kon zijn dat het echte gameplay was. Ook moesten de laatste drie bugs er nog uitgehaald worden.
Een groot deel van de programmeurs in Amsterdam zat gespannen te kijken naar de live demo van Killzone: Shadow Fall, maar de tijd leert ons dat alles volgens plan ging. Hoewel het leuk kan zijn om zo een kijkje achter de schermen te krijgen, valt er wel af te vragen of dit soort “last minute” praktijken niet te risicovol zijn en of die tijdsdruk zorgt voor de gigantische day-one Patches bij populaire games.
Ook was het dat de speler toen hij aan de helikopter hing, de schoten een aantal x miste en als er nog 1x mis werd geschoten zou de demo crashen. Guerrilla kon hem wel effe knijpen hahaha.
Last minute allerlei bugs wegwerken maanden voor de game uitkomt. Niks mis mee. Het zal een pareltje worden denk ik
I know that feeling, ik doe de opleiding Game Architecture & Design en meestal hebben wij onze spelletjes ook net op het laatste moment af xD
@Mark bos:
Dat zou wel erg grappig zijn. Gigantische afgang van een geweldige game, haha.
lol