Watch_Dogs lijkt een game te worden die in meerdere opzichten uniek is. Sowieso speelt het hacken een uiterst belangrijke rol en dat levert een nieuwe manier van spelen op en bovendien is Chicago in de game volledig toegankelijk. Dat vraagt om een lange speelduur en die lijken we ook te gaan krijgen.

Naast dat je hoofdmissies zult kunnen voltooien in het verhaal zullen er ongetwijfeld nog zijmissies aanwezig zijn en andere zaken die de speelduur aanzienlijk oprekken en dat losstaand van de multiplayer. Hoe lang de game precies zal zijn in termen van speelduur is nog niet concreet, maar wel hebben we een indicatie.

In een interview met Eurogamer vertelde Danny Belanger, Lead Game Designer, dat hij verwacht dat het meer dan 80 uur zal duren alvorens je alles in de game hebt voltooid. Als dit inderdaad de speelduur van de game is, dan mag je alvast in je handen gaan wrijven. Er zijn immers maar weinig games die dit weten te bewerkstelligen.

“We don’t have the full playtest data through yet because it hasn’t been played through all in one sitting, but I’d expect it would be more than 80 hours to complete everything in the game.”