Castlevania: Lords of Shadow 2 is al geruime tijd in de maak bij Mercury Steam en Konami en zal dit najaar moeten gaan verschijnen. Het is een lange tijd stil geweest rondom deze game, maar daar komt nu verandering in dankzij een lijst met nieuwe interessante details via OXM.

  • Dit tweede deel zal de afsluiter zijn van de reboot
  • De overgang van omgevingen is vloeiend
  • Baasgevechten zullen langer en gevarieerder zijn dan in het vorige deel
  • Spelers hebben vrije controle over de camera. Als je alleen bent gedraagt de camera zoals voorheen
  • Het gevechtskruis is omgewisseld voor de ‘Blood Whip’, maar ze zijn vergelijkbaar in functie en gameplay
  • Met de Blood Whip kun je lichte en zware aanvallen afwisselen voor combo’s
  • Magie is ingeruild voor Dracula’s Blood, dit zal niet automatisch regenereren maar neemt toe door vijanden te doden
  • Klappen ontvangen doet de focus meter zakken
  • Lichte magie is vervangen door ‘Void’ en duistere magie door ‘Chaos’
  • In aanvulling op de Blood Whip stelt de Void je zwaard in staat om health te verkrijgen tijdens vechten
  • Chaos stelt je in staat om door schilden te breken
  • Dracula kan sterfelijken betoveren om ze te controleren. Ook kan hij een mist vorm aannemen voor stealth om bijvoorbeeld verborgen gebieden te betreden
  • Ontwijken, blokken en counteren zorgen voor een stijging in de focus meter. Wanneer vol, dan zal er bloed uit de vijanden komen bij impact
  • Ankerpunten worden gemarkeerd in de game als spelers dat willen, op hogere niveaus ontbreekt dit
  • Teleporters, zoals die in de Igarashi Castlevania games, vervangen missie samenvattingen

We hopen de game op de E3 aan de tand te kunnen voelen en nadien mag je vanzelfsprekend een preview of een hands-on over deze veelbelovende game verwachten.