http://www.psx-sense.nl/images/file/img_519cf0ed1b327.jpg
Klik op het plaatje voor een vergroting

We horen het Activision nog zeggen op het podium bij Microsoft, de “lichteffecten in Call of Duty: Ghosts zijn enorm realistisch”. Bovenstaande image werd zojuist geplaatst op Reddit en het bewijst dat Infinity Ward niet helemaal op de hoogte is hoe de zon werkt. Zo zie je dat de zonnestralen van een plek wegkomen waar de zon niet eens staat, die schijnt namelijk recht in het gezicht.

Activision doet alsof Call of Duty: Ghosts een enorme vooruitgang gaat bieden op grafisch gebied, maar wat we tot nu toe gezien hebben is allesbehalve veel vooruitgang. Grafisch is de game misschien iets beter dan een Far Cry 3 op de huidige generatie consoles. Men riep zo hoog van de toren dat de game enorme stappen zou maken, maar veel fans blijven teleurgesteld achter.

Het is prima wanneer een game op grafisch gebied geen hoogstandje is, maar dan moet je dit als ontwikkelaar ook niet verkondigen. Als je verkondigt dat je game grafisch een enorme vooruitgang is moet je ook iets hebben om dit te ondersteunen. Is dat niet het geval? Dan kun je kritiek verwachten.