http://www.psx-sense.nl/images/file/img_51a899ec23771.jpg

Naughty Dog, bekend van Uncharted en The Last of Us voor de PS3, zal ook voor PS4 weer games gaan ontwikkelen. De engine waarop ze dit doen is Naughty Dog’s eigen en zowel Uncharted als The Last of Us lopen op dezelfde engine. Voor The Last of Us heeft Naughty Dog deze alleen flink onder handen genomen en dat is er eigenlijk ook wel aan af te zien. De game ziet er immers mooier uit dan Uncharted en valt gerust adembenemend te noemen als je nagaat op wat voor hardware het draait.

Game director Bruce Straley bij Naughty Dog vertelde Digital Spy dat hij een hoop geleerd heeft van de overgang van PS2 naar PS3. Volgens hem zullen ze niet weer dezelfde fouten maken door een nieuwe engine vanaf de grond af aan opnieuw op te bouwen.

Voor de ontwikkeling van PS4-games blijven ze dus bij hun huidige engine met AI-systeem en perfect rendering systeem, zodat de ontwikkeling ze een hoop tijd en geld gaat schelen.

“learned a big lesson coming from PS2 to PS3,” and won’t be repeating past mistakes of developing a new engine from scratch.

“There was a lot of hype over what next-gen was going to be,” Straley added. “It was all going to be like movies, like a pre-rendered cutscene-style fidelity.”

“There was a lot of hype over what next-gen was going to be,” Straley added. “It was all going to be like movies, like a pre-rendered cutscene-style fidelity.”

“That turned out not to be true. Granted, what we’re able to do now is pretty damn close, but it took Naughty Dog four games to get there – one of the top developers in the industry with some on the most amazing scientists working in our programming department.”

“As we move into development into next-gen, we want to take our current engine, port it immediately over as is and say, ‘Okay, we have a great AI system, we have a good rendering system’”.