Sony heeft in een reactie aan IGN laten weten dat The Last of Us haar launchglitch aan de Naughty Dog’s servers lag. Het autosave probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Sommige gamers kunnen de bug zijn tegengekomen in The Last of Us dat de game’s autosave feature er voor zorgde dat je uiteindelijk een stukje vooruitgang in de single player campagne zou verliezen. Dit kwam doordat de feature er spontaan mee kon ophouden. Het team van Naughty Dog heeft met toewijding het probleem onderzocht zodra ze van de community vernomen hadden dat de feature zich niet naar behoren gedroeg.

Ze constateerde dat het een foutje van de servers was die oorspronkelijk bedoeld waren voor het vastleggen van de statistieken van de gamers.

Iedereen die zonder op te houden vanaf het moment van aanschaf tot dít moment heeft zitten gamen wordt aangeraden om de game te stoppen en het spel te herstarten. Alle spelers kunnen vanaf nu genieten van de single- en multiplayer zoals het bedoeld was.

Games kennen bij de launch wel vaker van dit soort ‘opstartproblemen’, zo kampte bijvoorbeeld de JRPG Ni no Kuni met iets soortgelijks. Gelukkig is het in dit geval wel lekker snel opgelost.

Mochten er andere problemen de kop op doen steken dan lees je ze hier, evenals de remedie om ze te verhelpen zodra we hier weet van hebben. Met een knipoog zeggen we: PSX-Sense.nl, de gamedokter!