Onze preview van Battlefield 4 is gisteren online gekomen en daar kan je alvast de eerste indruk krijgen van de game. Hoewel we eigenlijk al zo goed als zeker zijn dat Battlefield 4 een top game gaat worden, blijft het interessant om alle details en nieuwtjes te zien en lezen.
Battlefield 4 kan dit keer wel eens de shooter van het jaar gaan worden en grahpics hebben bij de Battlefield franchise altijd al hoog in het vaandel gestaan, zeker als je deze vergelijkt met andere franchises. Battlefield 3 zag er al super uit en Battlefield 4 moet dit nog eens gaan overtreffen. Een hele klus, maar met de next-gen technologie zeker haalbaar.
En over next-gen gesproken, Patrick Bach (Executive Producer van Battlefield 4) wist in een interview al te vertellen dat Battlefield 4 klaar is, wanneer de nieuwe consoles klaar zijn. Dit is natuurlijk prachtig nieuws, vooral omdat je zo de top van grafisch genot al met elkaar kunt gaan vergelijken tijdens de launch van de PS4.
Het interview kun je hierboven nog even terugzien en vanaf de negende minuut is het te horen dat hij het bovenstaande bevestigt.
Prutsers
@BloodlyKill: Cod fanboy?
Das mooi nieuws. Hopelijk worden de games geen 70 euro…
@Fatoeboy:
Liever €70,- dan DRM.
Zieke porno, ik ben bang dat ik ook mijn zuurverdiende centjes aan een ps4 ga spenderen.
Ik vond bf3 op de ps3 echt verschrikkelijk (trage besturing bij het draaien, relativerend geen grafisch hoogstandje etc.), maar weten jullie misschien of dit verandert op de ps4. Gaat 30-60 fps echt verschil maken, of blijft t zo sloom en gaat het grafisch nog stukken mooier worden..?
Ik ga volgend jaar zo hard falen met school.
@Fatoeboy: ik denk dat je richting de 100,- euro kunt verwachten., als ik Amazon.com mag geloven
@84.85.148..xxx:
60fps is heerlijk smooth. Moet je maar eens BF3 op een game-pc spelen. De graphics zien er ook waanzinnig uit als je alles op ultra zet. Waarschijnlijk zien we gewoon een fucking brute update, alleen is het volgens mij wel 720p?
Dus niet op ps3? Terwijl die ook voor ps3 was aangekondigd? Belachelijk zeg.
@84.85.148..xxx:
Je kon op bf3 (even als bij cod) gewoon de snelheid veranderen hoor.
Moet je wel zoeken en niet niet zoeken en dan hier komen posten hoe sloom het is ^^^^
nice! nog een topper erbij
@84.85.148..xxx: dat “trage besturing bij het draaien” waar je het over hebt, heb je helemaal zelf in de hand, pas dan de sensivity wat aan, en als je CoD gewend bent is het idd wat stroever, maar de graphics daarin tegen zijn geweldig tegenover CoD. En alsnog vind ik dat BF3 op de huidige consoles lekker soepel loopt
@Naam…: En dat geloof je zelf ook? Als we de ps4 echt met een pc mogen vergelijken qua structuur moeten we eigenlijk 50 euro verwachten…
@84.85.148..xxx: heb je je sentivity wel eens wat hoger gezet dan?
@188.207.103..xxx: Ja, dat heb ik zeker. Mijn punt is dat het vergeleken met CoD heel traag aanvoelt, als je begrijpt wat ik bedoel. In hoeverre zal bf4 ‘soepeler’ gaan lopen t.o.v. Bf3 op de ps3. (Dus ook 30 > 60 fps)
Moooi! 🙂 BF4 moet ik sws hebben! Heb CoD wel gezien eigenlijk na BO2, koop CoD Ghosts wel in de budget bak, vind de multiplayer mappen van BO2 veel te klein namelijk.
Geweldig nieuws. 😀
Gameplay van BF4 op de PS4 is niets speciaals.. Instortende gebouwen zijn alleen vet voor de rest zijn de graphics niet echt vooruit gegaan en die gameplay ziet er niet soepeler en sneller uit. Niet echt next-gen waardig imo
@Fatoeboy: http://www.gamestop.com/ps4/games/battlefield-4/109945
gewoon 59.99
Liever €70,- dan DRM.
Of je haalt het op de PC
40 euro en geen DRM (Behalve Battlelog, maar dat’s oke)
hmm mischien toch maar een ps4 preorder doen.
Toch blijf ik bij Wacht Dog voor 1 game op ps4 .
Sorry maar BF en COD spreken me zo niet aan . Prijs van een game op ps4 en XB 70 a 75 eu zoals bij elke lancering van een nieuwe console .
@tyger1:
Hoe duur denk je dat Watch Dogs zal worden?
40 of zo?
Want dat is ook gewoon een game dat flink gehyped wordt, dus reken ook maar op een prijs van zeker 60+.
Btw, heb BF en COD nog nooit voor 70/75 euro in de winkel zien liggen.
@213.46.19..xxx: Heb jij in een grot geleefd algelopen weken? alles is erop vooruit gegaan ten opzichte van BF3, ongelofelijk wat voor een reactie deze man plaatst :s
Deze komt er direct bij!!
@Sir. Nigell: Vooruitgang?! Het is een L-evolutie! 😉 Haha.
Het verschil tussen BF3 en BF4 is ongekend, groter dan dat ik verwacht had eigenlijk. 🙂
@84.85.148..xxx:
dit komt omdat BF minder aimassist heeft en je bij CoD met 1 kogel dood ben dus bij CoD draait het erom hoe snel je kan aimen en sprayen als het ware.
in tegenstelling tot BF waar je ook echt moet aimen
@PattyS3: hah Levolution 🙂 Groter dan verwacht idd, al hadden ze alleen maar 60fps en 64 players geregeld voor BF4 was ik al dik tevreden geweest 😉 maar BF4 wordt ongekend goed! geen twijfel.
@HellFalcoN-: Maar denk je dat ik positief verschil zou kunnen merken tussen bf3 en bf4?
Eye candy.
@84.85.148..xxx:
qua sensitivity denk ik niet omdat de gameplay nagenoeg hetzelfde zal blijven
@HellFalcoN-: Oke man, bedankt. Dan wordt bf4 het niet, jammer genoeg.
@PattyS3:
Ja je ziet het niet heel erg met je ogen je moet het spelen
@84.85.148..xxx: Het is puur een kwestie van wennen, net zoals je aan CoD bijvoorbeeld ook ooit moest wennen. Ik ken veel mensen die van CoD naar BF3 gegaan zijn en zij zeiden dat de eerste paar potjes als bagger werden ervaren, maar dat hoe langer ze het speelden en gewent raakten ze CoD een lachertje begonnen te vinden i.v.m. het feit dat BF-gameplay meer tactisch en teamplay gericht is en je simpelweg meer skills nodig hebt voor een BF game. En natuurlijk ziet de game er ook gewoon veel beter uit, wat niet alleen een mooiere maar ook een betere gameplay ervaring meebrengt.
Ikzelf kan nu bijvoorbeeld eigenlijk niet meer terug naar CoD omdat CoD nu juist sloom voor mij aanvoelt (Je rent sneller in BF3 bijvoorbeeld dan in CoD, alsof je altijd de perk Lightweight hebt, maar dan misschien nog wel sneller) hoewel ik weet dat ik voorheen altijd genoten heb van CoD games, met CoD4 en MW2 bijvoorbeeld. Helaas vond ik dat de franchise mij te weinig te bieden had in de daaropvolgende delen en vond ik de gameplay totaal niet innovatief meer na MW2. Daarom ben ik geswitcht naar BF sinds BF3 en hoewel dat wennen was heb ik er totaal geen spijt van. En nu BF4 60FPS krijgt moet die overgang nog makkelijker worden voor CoD spelers. Ik zou het je dus gewoon aanraden BF4 te proberen, haha. 😉
@Djierod: Maar ik bedoel op ps4 , pppfff .
Als jij nog nooit COD aan 70 eu hebt zijn liggen heb ik 1 vraagje .
Ga jezelf naar de winkel of brengt een vriend of familie het voor je mee ?
Jij houd misschien van COD maar ik niet , en wat ik koop op de ps4 beslis ik zelf wel .
En Wacht Dog koop ik niet voor ps3 same story voor GT6 laadtijden enz
BTW als jij game voor 40 eu Europese kan leveren moet je even PM , 1 zaak is duidelijk zolang als ik ben jij nog geen gamer , NO WAR !!!
Ik hou het hier bij anders loopt het uit de hand , MVG en nog veel gameplezier . 🙁 PPPFFF
@tyger1: Ik begrijp geen K*t van je zinnen…
Nice 😀
@PattyS3: Bedankt voor jouw informatieve reactie. Ik hoop dat je gelijk hebt over die gewenning. Ik zal bf4 aanschaffen en hopelijk gaat het mij goed bevallen. Nogmaals bedankt!
@Sir. Nigell: Hij heeft gewoon gelijk hoor. had zelf ook meer van BF4 verwacht..
@84.241.216..xxx: Graag gedaan en succes. 🙂 Het is inderdaad een kwestie van gewenning. De eerste paar potjes zullen dus gegarandeerd als bagger worden ervaren als je CoD gewend bent, misschien wel de eerste 10 of meer potjes. Daarna zal je de game hopelijk echt leuk gaan vinden en enigszins gewend raken aan de andere gameplay van BF. Ik hoop dat de game je goed zal gaan bevallen. 😉
@PattyS3:
Levelution?
Je bedoelt de destructie die ze van BFBC2 naar BF3 er grotendeels uit hebben gehaald?
Allemaal heel doorzichtig, eerst features eruit slopen om daarna keihard “VERNIEUWING” schreeuwend ze er weer in te stoppen.
Idem dito voor Commander Mode.
@thom430:
Volgensmij kon je in BFBC2 geen wolkenkrabber neerhalen, en de commandemode van BF2 is niet zo uitgebreid als die van BF4 en kan je volgensmij ook niet besturen met een tablet. Dit zijn nog maar topjes van de ijsberg natuurlijk, maar ik hoop dat het duidelijk is dat je kritiek en commentaar ongegrond is.
Als je features ’terughaald’ die de gameplay ervaring rijker maken en deze redesigned en een grote upgrade geeft conform de wensen anno 2013, dan behoort dat tot innovatie en vernieuwing lijkt mij, want het geeft een nieuwe ervaring die daadwerkelijk uniek is. Iets als commandermode en levelution is tot op heden niet te vinden in andere FPS games. Ook de Naval-Warfare die toegevoegd is aan BF zal een nieuwe dimensie aanbieden binnen de gameplay ervaring. Natuurlijk kan je ook zeggen dat dit al in BF1942 zat, maar dat is totaal niet meer te vergelijken en behoort imho dan ook tot innovatie.
@tyger1:
De adviesprijs voor nieuwe PS3 games is (nog steeds) €70. Toch wordt elke game in NL van release af aan voor €60 of minder verkocht (in Engeland is dit meestal ~€45). Ik heb hier een stuk of 6 verschillende gamewinkels in de buurt zitten en ook ik heb nog nooit een ps3 game voor €70 zien liggen. Als ze dat bij jou wel doen heb je best wel pech, dan zou ik echt online bestellen. :S
@chronic010: @nis156:
Tip van de week : lees het dan NIET !!!
Denk je echt dat ik op mijn 44 jaar nog een cursus Nederland ga volgen ? keep on dreaming 🙂
@ @da_teamkilla:
Dan ga jij niet bij release van een console een game kopen ( Dag 1 ) .
We gaan even afwachten en kijken welke game maar 60 eu bij release PS4 gaat kosten , dan pas ga ik in discussie met je .
BTW Al MIJN games tot 2013 kwamen uit UK maar 1pond is nu 1.34 eu en dat is niet meer intersant 🙁 .
Kijk even op Amazon.co .uk ps4 games preorder 55 pond 🙂
Maarja jullie tonen weinig respect voor een medemens en daar wil ik niet mee omgaan , ik begrijp sommige woorden ook niet door schrijffouten maar ik ga daarvoor die mens niet jennen .
FF gepreordert bij Amazon UK
PS4 Watch Dogs : £54.99 en gratis verzonden
Is 65 euro uit UK volgens mij is dat 25 euro meer dan wat jou beweerd .
Uitgerekend aan huidige stand van Pond naar EU
GM Watch Dogs PS4 zal wel 70 eu zijn , denk je niet ?
@PattyS3:
Dat je met nieuwe hardware meer kan met destruction is logisch, maar niet in de verste verte innovatie.
Leg mij ook maar eens uit hoe de tabletbesturing de commandermodus opeens fan-fucking-tastisch en vernieuwend maakt.
Ik betwijfel dat het beter bestuurt dan een muis en toetsenbord.
Als je werkelijk denkt dat oude features in een nieuw jasje stoppen innovatie is raad ik je aan een Van Dale te kopen.
Het zal de ervaring zeker ten goede komen, maar het is niet vernieuwend.
“Dit zijn nog maar topjes van de ijsberg natuurlijk”
Heb je een glazen bol en kan je in de toekomst kijken?
Concrete voorbeelden graag van die hele ijsberg aan innovaties.
“Iets als commandermode is tot op heden niet te vinden in andere FPS games.”
Waar moet ik beginnen met zo’n onwetende uitspraak .
Dit kan al sinds 2001 in de ArmA/OFP serie.
Het is misschien veel leeswerk maar hier staan twee omschrijvingen van een peleton en hoe dit gestructureerd is in ArmA II:
http://www.tangodown.nl/wiki/index.php?title=Tactische_Syllabus_voor_de_GroepsCommandant
http://ttp2.dslyecxi.com/st_platoon.html
En dan is er nog eens ROII.
http://www.youtube.com/watch?v=_fj74AxKyw8
Maar geen commander mode buiten Battlefield right?
En dan levelution, wat ook alleen in Battlefield te vinden is.
Of toch niet, zelfs CoD gaat iets soortgelijks invoeren:
“The idea of dynamic maps is going to be a game changer for us. The map impacting change on you and you impacting change on the map becomes a strategic weapon now that can be used against you or for you. The whole idea of learning the maps and learning the flow is going to take on a whole new level of strategy. I think that’s a big change.
Aldus Eric Hirschberg van Activision in dit artikel(http://www.vg247.com/2013/05/22/call-of-duty-ghosts-hirshberg-talks-dynamic-mp-maps-plot-cross-gen-development/)
Uncharted toen die fresh was voor 75 euro gehaald geen speciale editie.
C.o.D w.a.w ook € 70,- voor betaald met de mappack erbij kwam ik uit op € 100,- voor 1 vette game.
Voor killzone 2 volgens mij ook 70 eu betaald zonder mappacks ik denk dat ik bij killzone 5 euro klant korting heb ontvangen.
Tegenwoordig betaald je niet zo snel meer 70 voor een nieuwe game tenzij je naar de duurste winkel gaat om die daar te kopen.
@84.241.216..xxx:
ik heb altijd CoD4 grijs gespeelt en had toen sensitivity 9 en dan kun je ook nog eens supersnel inzomen vergeleken met BF. moest er ook erg aan wennen bij BFBC1 en na een tijdje maar gestopt nog wat meer CoDs later toch maar aan de BF gegaan met BF3 en het was echt ff door de zure appel heen bijten. maar nu heb ik zelfs geen zin meer om terug te gaan naar CoD. Als je de jets enzo waarvan de besturing nog erger is om aan te wennen onder de knie hebt is het spel nog beter. moet je wel een redelijke squad hebben natuurlijk maar dat is bij alle multiplayers zo en het competatieve in mij 🙂
@82.73.146..xxx:
ja geloof dat onze lokale muziekhandel de games verkoopt voor 67,- of misschien 59,95 maar dat is ook echt het minimum voor een releasegame en dan duurt het ook nog erg lang dat ze in prijs onderuit gaan.
koop eigenlijk alleen maar online ook de laatste tijd ook voor de Special editions.
@thom430:
“[Dat je met nieuwe hardware meer kan met destruction is logisch, maar niet in de verste verte innovatie.
Leg mij ook maar eens uit hoe de tabletbesturing de commandermodus opeens fan-fucking-tastisch en vernieuwend maakt.
Ik betwijfel dat het beter bestuurt dan een muis en toetsenbord.
Als je werkelijk denkt dat oude features in een nieuw jasje stoppen innovatie is raad ik je aan een Van Dale te kopen.
Het zal de ervaring zeker ten goede komen, maar het is niet vernieuwend.]”
Tabletbesturing voegt een extra apparaat toe aan de gameplay ervaring die de ervaring dus inderdaad ten goed kan gaan komen. Dit is innovatie binnen de franchise. Over innovatie gesproken, misschien moet jijzelf deze ‘Van Dale’ even nalezen alvorens mij op de definitie van innovatie aan te spreken.
Ik citeer: (http://www.encyclo.nl/begrip/innovatie) “Innovatie betekent het invoeren van nieuwe technieken in het productieproces of het voortbrengen van nieuwe of verbeterde producten.”
Zoals je kan lezen valt ook het verbeteren van reeds bestaande producten, of in dit geval features, onder innovatie.
“[Heb je een glazen bol en kan je in de toekomst kijken?
Concrete voorbeelden graag van die hele ijsberg aan innovaties.]”
Ik kan alle aankondigingen, uitspraken en bevestigde features van DICE gaan opzoeken en hier een mooi lijstje van gaan maken, maar het lijkt me logisch dat ik daar geen tijd aan ga verspillen voor een onbekend iemand op het internet. Als bron kan ik je de live-stream geven van de Battlefield 4-stand van de E3 waar een hoop nieuwe informatie bekend is gemaakt, en de EA E3 persconferentie van DICE. Ook Battlelog en Battleblog bevatten erg veel informatie. Verder kan je ook alle interviews met DICE DEVs gaan bekijken die makkelijk te vinden zijn via Google en YouTube.
http://www.twitch.tv/battlefield
http://www.youtube.com/watch?v=t5jtkj0TyN4
http://battlelog.battlefield.com/bf3/
http://blogs.battlefield.com/
“[“Iets als commandermode is tot op heden niet te vinden in andere FPS games.”
Waar moet ik beginnen met zo’n onwetende uitspraak .
Dit kan al sinds 2001 in de ArmA/OFP serie.
Het is misschien veel leeswerk maar hier staan twee omschrijvingen van een peleton en hoe dit gestructureerd is in ArmA II:
http://www.tangodown.nl/wiki/index.php?title=Tactische_Syllabus_voor_de_GroepsCommandant
http://ttp2.dslyecxi.com/st_platoon.html
En dan is er nog eens ROII.
http://www.youtube.com/watch?v=_fj74AxKyw8
Maar geen commander mode buiten Battlefield right?]”
Mooi lijstje hoor, kan je meteen alle RTS games ook wel aan toevoegen dan. Helaas voor jou heb ik het echter over FPS games, zoals je mij al gequote hebt, en niet over War Simulation / Military Simulation games. Je kan er over twisten of OFP tot een van deze genres behoort of niet, maar hoe dan ook, commandermode zoals de BF-franchise dit kent is uniek.
“[En dan levelution, wat ook alleen in Battlefield te vinden is. Of toch niet, zelfs CoD gaat iets soortgelijks invoeren:
“The idea of dynamic maps is going to be a game changer for us. The map impacting change on you and you impacting change on the map becomes a strategic weapon now that can be used against you or for you. The whole idea of learning the maps and learning the flow is going to take on a whole new level of strategy. I think that’s a big change. Aldus Eric Hirschberg van Activision in dit artikel(http://www.vg247.com/2013/05/22/call-of-duty-ghosts-hirshberg-talks-dynamic-mp-maps-plot-cross-gen-development/)]”
Dat is dus speculatie en beschouw ik ook niet als een tegenargument. Levelution houd in dat elk potje anders is door hoofdzakelijk de destructiemogelijkheden inbegrepen in het engine, FrostBite 3.0, van Battlefield 4. Ik zie CoD niet zo gouw destructie hebben, vooral omdat het ‘nieuwe’ engine van CoD eigenlijk helemaal niet nieuw is en eigenlijk gewoon een update is van het al betaande engine. Een verschil zoals tussen Black Ops en Black Ops 2 valt dan ook te verwachten, mede omdat er maar ongeveer 2 jaar gewerkt is aan de nieuwe CoD + het ‘nieuwe’ engine, tegenover de +/- 5 jaar van het FrostBite engine (Engine upgrades meegerekend). Het lijkt mij dan ook onmogelijk dat we soortgelijke dingen zullen gaan zien in de nieuwe CoD. Bij dynamiek praten ze denk ik eerder over zaken zoals een watersluis bijvoorbeeld die een speler kan openen waardoor de map tijdelijk verandert.
Je kan natuurlijk nog wel meer kritiek, beweringen en vooroordelen gaan geven, maar het gaat er uiteindelijk om dat een nieuwe game (in een franchise) een nieuwe en leuke gameplay ervaring bied die tot op zekere hoogte gelijk is aan de gameplay van eerdere delen, maar tegelijkertijd ook nieuw aanvoelt en dus een nieuwe ervaring bied. Het lijkt mij dat Battlefield 4 hierin gaat slagen, niet alleen op PC, maar vooral ook voor de (Next-Gen)console spelers die nu ook 64-speler maps en een framerate van 60FPS kunnen genieten.
Battlefield 4 word meer een upgrade/update van Battlefield 3 naar 4.
Als ik die multiplayer beelden bekijk zie ik i.p.v een hele nieuwe game met nieuwe engine gewoon een paar tweaks aan de frostbite 2.0 en hoppa je mag het een nieuwe engine noemen worden.
begint steeds meer op de makers van call of duty te lijken, alleen pakken zij het wat beter aan!
Maar dat wil niet zeggen dat de game minder heavey wordt. We gaan er weer flink op los knallen volgend jaar. BF 4 here we come
@tyger1:
Ik heb de games meerdere malen in de winkel gekocht; Mediamarkt, Bart Smit, Intertoys, Dixons.
Maar ook online koop ik ze en ik heb de COD en BF franchise nog nooit voor 70 euro in de verkoop gezien.
En natuurlijk bepaal jij welke games je koopt, maar impliceer ik anders dan?
Umm en zolang als jij gamed, game ik nog niet?
Geen idee, ik game sinds 1997 en jij?
@Djierod: Van 1989 dat is een totaal van 24jaar games spelen .
Daarvoor was ik bij het leger ( moest dan nog in Belgie ) .
1989 is dan ook het jaar wanneer ik mijn vrouw heb leren kennen . ( nog altijd gelukkig samen en 22jaar getrouwd )
Games gaan kopen in Nederland voor in gulden , naar Frankrijk geweest voor Sega Megadrive CD te kopen dan ook naar Frankrijk Shenmeu gaan kopen voor dat hij in GM Belgie uitkwam ( uitgespeeld voor release hier )
1ste dag release gekocht Sega master systeem , Nintendo 8bit , Megadrive , Nintendo 16 bit , megadrive 32 bit opzetstuk gekocht , Nintendo 64 bit , Sega Saturn , Nintendo cube ,Playstation1 , Sega Dreamcast , playstation 2 , XBOX 360 , Playstation 3 en als alles goed verloopt na mijn 44jaar playstation 4 koop ik ook ,
Daarbij moet ik je ook nog laten weten dat ik op iedere console hierboven een 20 tal games had .
aantal games op ps3 is wel mijn record 60 games nu aanwezig in doosje 43 games digitaal gekocht .
De game die ik in Nederland gekocht heb was 2800 frank 1gulde was gelijk aan 20frank voor de rekenaars is dit …. gulden .
In GM ben ik de 2de oudste gamer 1is 54 jaar . Media Marks oudste gamer
Als je een megadrive met mega CD + 53 games wilt kopen alles zit nog in doos en staat op zolder . PM mij voor geintreseerde die Ned game zit erbij game gaat over een tovernaar en iedere keer als je iemand moet bevechten word het beeld zwart met op de voorgrond het gevecht . ( weet iemand soms de titel en daarvoor heb ik 2800 Frank betaald in Holland Sluis )
Vergeet niet ik heb NOOIT een console gemod of 1illegaal game gedownl omdat ik hou van mijn hobby tot mijn vinger of handen vergaan van Reuma zal ik gamen
IK heb ook nog 2 gamende dochter van 18 en 15 , bij hun staat een playstation 2 , XBOX 360 en Nintendo Wii ook nog handhelds psp , DS , 3DS , 2 Laptoppen voor te gamen .
Wat zet jij er nu tegenover ?
@ Allen die mij niet geloven PM me we spreken af in West Vlaanderen .
MVG van de oude 🙂
@Patty: helemaal mee eens, ik vind het zelfs ongelofelijk dat er gediscusseerd word over het onderwerp vernieuwingen in BF4, als je t daarmee niet eens bent, heb je of niet goed opgelet tijdens de E3 wanneer Dice en EA aan de beurt waren, of het zijn weer jaloerse CoD fanboys, en met het idee in mn achterhoofd dat het ook nog zo’n halfjaar duurt voordat BF4 uit is kun je onmogelijk van die discrete conclusies trekken lijkt mij. Maar goed, de pret zal er niet minder om zijn voor mij, Levolution! Destruction! 🙂
@PattyS3:
-Laten we stellen dat de tablet innovatie is.
Maar werkt het?
Je voegt een apparaat toe dat:
Niet iedereen bezit(En als je er een bezit, word deze dan ondersteunt? Windows, Andriod, iOS etc.) en minder accuraat werkt dan een muis en toetsenbord.
Dan heb je nog latency en het mogelijk wegvallen van de tablet, maar dat is een heel ander verhaal.
-Die interviews met DICE zijn natuurlijk allemaal speculatie, net als dat interview met Hirschberg.
Makkelijk argumenteren vind je niet?
-Laten we ArmA beschouwen als een War simulation.
Mij best, maar dan blijft Red Orchestra II over.
http://www.youtube.com/watch?v=_fj74AxKyw8
-Onmogelijk dat men dit toevoegt in CoD?
Nee
Onwaarschijnlijk?
Zeer zeker.
DICE gaat niks wereldschokkends doen in de 2 jaar ontwikkelingstijd die men van EA heeft gekregen.
En dan werkt men ook nog eens aan Mirror’s edge en Battlefront.
EA wil natuurlijk wel het strakke release en DLC schema aanhouden.
@Sir. Nigell:
“Helemaal mee eens, ik vind het zelfs ongelofelijk dat er gediscussieerd word over het onderwerp vernieuwingen in BF4 … en met het idee in mn achterhoofd dat het ook nog zo’n halfjaar duurt voordat BF4 uit is kun je onmogelijk van die discrete conclusies trekken lijkt mij”
Inderdaad. Het is nog té vroeg voor dat soort conclusies.
@thom430:
“-Laten we stellen dat de tablet innovatie is.
Maar werkt het?
Je voegt een apparaat toe dat:
Niet iedereen bezit(En als je er een bezit, word deze dan ondersteunt? Windows, Andriod, iOS etc.) en minder accuraat werkt dan een muis en toetsenbord.
Dan heb je nog latency en het mogelijk wegvallen van de tablet, maar dat is een heel ander verhaal.”
Je maakt er een probleem van, wat moet ik hiermee? Wat verwacht je dat ik hier op reageer? Als je een tablet hebt die ondersteund wordt, wat waarschijnlijk Windows RT (je zag een windows tablet in de BF4-commandermode trailer voor zover ik kon zien) en iOS en Android zullen zijn, (Battlelog ondersteund deze OperatingSystems ook) dan kan je dus de commander role spelen.
“-Die interviews met DICE zijn natuurlijk allemaal speculatie, net als dat interview met Hirschberg.
Makkelijk argumenteren vind je niet?”
Interviews met DICE speculatie? En over makkelijke argumenten gesproken, dacht je echt dat ik deze interviews, live-streams en E3 persconferenties voor jou ga analyseren? Ik weet voor me zelf al dat BF4 MIJ genoeg innovatie gaat bieden. Jou misschien niet want gezien je zo ogend alleen maar kritiek hebt op de BF franchise. (en andere major FPS titels) Je maakt van een kleine nieuwe feature of innovatief element een probleem, zoals de tablet support voor commandermode. Je staat er dus ook niet voor open om mijn argumenten en de feiten over nieuwe BF4 features tot je te nemen, zo komt dat op mij over dan.
“-Laten we ArmA beschouwen als een War simulation.
Mij best, maar dan blijft Red Orchestra II over.
http://www.youtube.com/watch?v=_fj74AxKyw8”
Ja daar heb je gelijk in, hier zit inderdaad een feature in genaamd “commander” en het is een FPS. Maar dat betekend niet dat het meteen hetzelfde is zoals de BF-franchise dit aanbied. Met mijn vorige opmerking, “Iets als commandermode en levelution is tot op heden niet te vinden in andere FPS games”, is dan ook niet ontkracht gezien ik spreek over én een feature zoals commandermode én een feauture zoals levelution in een FPS game. Echter wil ik deze opmerking wel nuanceren naar “Iets als commandermode zoals de BF-franchise dit aanbied én levelution zoals dynamiek en destructie is tot op heden voor mij niet te vinden in een andere grafisch hoogstaande multiplatform FPS game”.
“DICE gaat niks wereldschokkends doen in de 2 jaar ontwikkelingstijd die men van EA heeft gekregen.”
Voor jou niet nee, met zo’n houding zal geen enkele franchise game je nog doen schokken denk ik. En deze twee jaar ontwikkeltijd is al meer dan de meeste franchise games qua ontwikkeltijd krijgen. Je kan er over twisten of dat genoeg is of niet, BF4 zal MIJ genoeg innovatie etc. te bieden hebben, en daar neem ik genoegen mee. Ik vind dat de BF-franchise véél meer innoveert dan dat de competitie doet. (Dé reden waarom ik sinds BF3 ook geswitcht ben van CoD naar BF) Dat jij hier geen genoegen mee neemt maakt mij eerlijk gezegd niks uit. Ik ga in ieder geval genieten van Battlefield 4. 😉
@tyger1:
Ik zet er niks tegenover, omdat ik nooit geïnterpreteerd heb wie de betere is, jij of ik.
Jij maakte de statement dat jij langer gamede dan ik, ik gaf een antwoord daarop.
Prima toch.
@Djierod: Het ging me niet om de betere maar ik toonde gewoon aan dat ik al zoveel release console meegemaakt heb .
Het ging me om die start prijs van games 70 eu maar gelukkig weten wa het nu 60eu .
NO WAR maat 🙂