http://playsense.nl/images/file/img_51c055d409631.jpg

TitanFall, de nieuwe titel van Respawn Entertainment, was origineel bedoeld voor alle platformen, en was hier ook voor in ontwikkeling. De reden die men aangeeft dat ze exclusief voor Microsoft zijn gaan ontwikkelen is alleen een beetje tegenstrijdig. Zo meldt men dat de game exclusief voor Xbox One en Xbox 360 is dankzij Microsoft’s Cloud Computing, terwijl zo’n soort feature niet eens aanwezig is op de Xbox 360 maar wel op de PS4.

Respawn geeft aan dat dankzij Microsoft’s extensieve serverpark zij in staat werden gesteld om dingen als A.I. via de cloud te laten berekenen. Volgens Vince Zampella was dit de perfecte oplossing voor hun game en zijn ze daarom exclusief voor de Xbox One gaan ontwikkelen. Het is toch raar dat men dit aangeeft, aangezien Sony al heeft gezegd dat cloud computing ook mogelijk is op de PS4.

Het lijkt er dan ook op dat Respawn Entertainment niet helemaal eerlijk is over de exclusiviteit van TitanFall, eerder gaven ze zelfs aan dat de game ook op PS4 kan verschijnen. De communicatie en PR-afdeling van Respawn Entertainment heeft dus het één en ander te corrigeren, aangezien het er nu gewoon op lijkt dat Microsoft flink heeft betaald voor tijdelijke exclusiviteit.