We gaan een digitale toekomst tegemoet, dat is één ding wat zeker is. Over een X aantal jaren zullen we alleen nog klassiekers in de kast hebben staan en al onze nieuwe games zullen zich bevinden in de cloud of op een harde schijf.

Maar tot die tijd zullen we nog het merendeel fysiek aanschaffen in de (online) winkels. Het gros van de gamers voorziet dat de overgang naar digitaal zeer snel zal komen, maar Sony denkt er anders over. De senior vice president van brand marketing, Guy Longworth, ziet de herkenbare hoesjes met daarin een Blu-ray disk niet snel verdwijnen.

Natuurlijk groeit de digitale business snel, maar er wordt ook veel waarde gehecht aan de retail partners. Tevens is het ook de stem van de gamer die telt en, zoals eerder al gebleken is, kiezen zij er nog het liefst voor om de lokale gamestore binnen te stappen op zoek naar een leuke deal.

What we try to do is offer a relatively level playing field and let the gamers decide. We’re not trying to advantage them, we believe in consumer choice. It’s clear that the vast majority of the people want to go down to GameStop or Best Buy, they don’t want to buy it online right now. How that might change in the future is kind of hard to predict. People might be quite surprised, I think physical games will be around a lot longer than some people think.

Nu zijn we redelijk benieuwd hoe jullie hierover denken. Kopen jullie het liefst games in de (online) winkels of vinden jullie het downloaden van een game via het PlayStation Network ook prima?