http://playsense.nl/images/file/img_51cc4d3328fc3.jpg

Een beter jaar had Ubisoft niet kunnen kiezen voor Watch Dogs, met PRISM en de jacht op Snowden is Watch_Dogs namelijk realistischer dan je kunt wensen. Om te laten zien dat we in een hyper-connected wereld leven en dat publieke en persoonlijke informatie makkelijk op te vragen valt heeft men een site gelanceerd voor de game. Deze site heet ‘We Are Data’.

De site laat zien dat het idee achter Watch Dogs een waar fenomeen is en dat we leven in een wereld waar heel veel van de game al realiteit is geworden. De site gebruikt 3D-mapping en publieke data van transport, communicatie en advertentienetwerken. Zo kun je data zien van energieverbruik, werkloosheid, verkeerslichten en zelfs CCTV.

Ook leuk is dat je ziet wie waar is ingecheckt met FourSquare en waar Instagram-foto’s worden gemaakt. Watch Dogs ligt later dit jaar in november in de winkels, voor zowel de huidige generatie consoles als de nieuwe generatie.

Klik hier om naar de site te gaan.

“With WeAreData, visitors will discover that much of the hyper-connected world imagined in Watch Dogs already is a reality, and that everything and everyone is truly connected. The amount of and potential uses for public and personal information that is readily available online has never been more relevant, as evidenced by today’s headlines.

“WeareData is designed to provide a glimpse into this reality and it give visitors a new perspective on the cities in which they live.”