Killzone: Shadow Fall is één van de games die veelvuldig gebruik maakt van het touchpad. Dit ondervonden we zelf tijdens onze hands-on sessie op de E3 en als we de game vergelijken met andere PlayStation 4 games lijkt deze shooter van Guerrilla Games één van de weinige op dit moment te zijn. Het besturen van de game ging al uitermate prima, ook met het gebruik van het touchpad, maar het kan zo zijn dat jij dit toch niet helemaal fijn vindt werken.
Het is dan ook goed om te horen dat de game je toestaat om de indeling van de knoppen te remappen. Hierdoor kun je de controller layout aanpassen naar wat jij denkt dat het beste speelt. Dit maakte Steven ter Heide bekend in een Q&A op de officiële Killzone website. Dat de game deze mogelijkheid bevat kunnen we alleen maar toejuichen hoewel we nog wel even een slag om de arm moeten houden met betrekking tot hoe ver dit gaat.
“It always takes experimentation and lots of testing to get this right, and we realize that even then it’s probably not the best layout for everyone. So we will provide options to change the layout. The new controller feels different in a couple of important areas, and we are taking advantage of the new features and feel. But if, for example, you don’t like to fire using the new outward curved triggers, you can change that.”
Dit vind ik al een goede zet. Laten we hopen dat we alles kunnen remappen. Zo kan je nog beter in verschillende stijlen spelen. Maar waarschijnlijk ga ik dan de button layout instellen op Tactical van Call of Duty. 😛
zou dit niet bij alle games moeten zijn?
Bij de ene schiet je met R2 de ander met L1 en de ander weer met L2… een game waarbij je met R1 schiet ben ik nog niet tegen gekomen geloof ik! O wacht sommige shooters gebruiken enkel het vierkantje als shietknop 😛
goede zet en zou inderdaad in elke game verplicht moeten zijn , heb een hekel om mij constant van knoppen te vergissen .
@monoliet: Dat vind ik ook een heel goed idee. Ik word er zo moe van dat je elk spel anders bestuurd.
@195.86.39..xxx: Dat zou wel fijn zijn ja, als de producenten dat onderling afspreken maar jammer genoeg gebeurt dat niet. Ik wilde Killzone Shadow Fall al niet halen omdat de controls van Killzone 3 gewoon irritant waren.
Ik heb momenteel iets aan mijn R2 knop vastgemaakt zodat hij wat langer is en ik op Battlefield 3 net als met paintballen met 2 vingers supersnel de trekker over kan halen bij pistols. Dan kill je iedereen supersnel.
Netjes 😀
Moeten ze met meer spellen doen
call of duty style is goed kon ook met 2&3 dus weet niet wat jullie zeiken ?? beiden zo uitgespeeld 3 vond ik veel leuker dan 2 was wel erg makkelijk. bij 3 heb ik veel meer gevloekt en genoten van de actie erg vette games kan niet wachten op dit deel en de Vita versie die ik ook ga kopen op de release 😀
Het feit dat dit nieuws is en niet standaard is eigenlijk best triest…. Zou toch minimaal in elk spel moeten zitten imo
Dat is hartstikke aardig van de Guerilla mensjes, touch is niet altijd hip.
Maar net zoals anderen hier, waarom is dit niet gewoon standaard?
Altijd bij elke shooter/game de controls opnieuw leren.
*bij Borderlands 2 dik het CoD schema in het hoofd hebben, is best irriterend*
wie wil het aanpassen? lol ik pas me aan aan de game 😀
@Wintermute: Het rijden in Borderlands 2 is echt een drama. Ik vind de game fantastisch maar dat rijden wie heeft dat bedacht.
@Flaming_Kaiser: het was NOG erger in deel 1.
Ik stierf menig dood door het belachelijke rijden, dat GTA IV een professionele rij instructie programma deed lijken.
@195.86.39..xxx:
Ik schiet op vrijwel elke shooter met R1 😛