http://www.psx-sense.nl/images/file/img_51dc9260df71f.jpg

De E3 was voor Sony niet iets wat op het laatste moment even snel in elkaar werd gezet, maar volgens Jack Tretton, CEO van Sony Computer Entertainment America, ging hier maanden werk aan vooraf. De CEO vertelt dat ze al sinds 2008 bezig zijn met de PS4-launch en dat de afgelopen E3 het uiteindelijke resultaat was van iets waar men zolang naar toe heeft gewerkt.

Volgens Jack Tretton was de reactie van hun fanbase en de consument in het algemeen het bewijs van het feit dat ze de juiste strategie hebben gekozen. Sony heeft goede beslissingen gemaakt met de PS4 en dat toont zich in het aantal pre-orders ten opzichte van de concurrentie.

CNN vroeg Jack Tretton ook nog of er winst gemaakt werd op elke verkocht PS4, hier wilde hij helaas niet op antwoorden.

How did the launch strategy for the Playstation 4 come together?

We’ve really been planning [the Playstation 4 launch] since 2008. We spent a lot of time talking to consumers. We also spent a lot of time talking with the development community, asking what they wanted. The E3 press conference in the spring and the rollout was a culmination of that vision. The reaction is a testament that we got the strategy right. It’s a long, ongoing process. The work going into E3; the presentation was months in the making.
There’s some conjecture out there that you’re putting stuff up and pulling stuff down five minutes before the doors open. It just doesn’t work that way. You’ve got to execute against a strategy. If you start second-guessing and looking over your shoulder, you open yourself up to mistakes. If you did your homework the consumer is going to respond.