http://youtu.be/1qOpaJkh4jY
De PlayStation 4 zal 8GB GDDR5 geheugen bevatten en dat is voor ontwikkelaars een geschenk uit de hemel. Zo ook voor Sam Abott die momenteel werkt aan Contrast voor onder andere de PlayStation 4. Gamingbolt vroeg hem hoe de architectuur van de PS4 en het geheugen hun hielp bij het ontwikkelen van Contrast.

Het antwoord was dat ze nog steeds achter hun oren krabben omdat het zoveel is, waardoor ze bij wijze van spreken niet weten wat ermee te doen. Daarnaast is het ontwikkelen voor de PlayStation 4 een stuk gemakkelijker dan dat voor de PlayStation 3 was, maar dat was inmiddels al wel duidelijk.

“Haha, well, it makes it really easy to get onto their platform! There is so much memory and so many cores on that machine we’re still scratching our head as to what to do with all of them.”

“It’s definitely a lot easier than on the previous generation of consoles where the architecture was much more divergent from PCs, but it’s also not as simple as cut & paste .Once the industry has had a few months to iron out its kinks, it should be much easier to develop for the PS4 than for the PS3.”

Geen idee wat Contrast is? Zie boven dit bericht een trailer om een idee te krijgen van de game.