http://youtu.be/1qOpaJkh4jY
De PlayStation 4 zal 8GB GDDR5 geheugen bevatten en dat is voor ontwikkelaars een geschenk uit de hemel. Zo ook voor Sam Abott die momenteel werkt aan Contrast voor onder andere de PlayStation 4. Gamingbolt vroeg hem hoe de architectuur van de PS4 en het geheugen hun hielp bij het ontwikkelen van Contrast.
Het antwoord was dat ze nog steeds achter hun oren krabben omdat het zoveel is, waardoor ze bij wijze van spreken niet weten wat ermee te doen. Daarnaast is het ontwikkelen voor de PlayStation 4 een stuk gemakkelijker dan dat voor de PlayStation 3 was, maar dat was inmiddels al wel duidelijk.
“Haha, well, it makes it really easy to get onto their platform! There is so much memory and so many cores on that machine we’re still scratching our head as to what to do with all of them.”
“It’s definitely a lot easier than on the previous generation of consoles where the architecture was much more divergent from PCs, but it’s also not as simple as cut & paste .Once the industry has had a few months to iron out its kinks, it should be much easier to develop for the PS4 than for the PS3.”
Geen idee wat Contrast is? Zie boven dit bericht een trailer om een idee te krijgen van de game.
Aan de ene kant goed om te horen, aan de andere kant ‘slecht’. In feite maakt het niet uit of ze alles (in het begin) uit de ps4 weten te persen, zolang het maar goede games zijn. Een unieke platformer met lekkere graphics, scherpe textures en goede gameplay en stabiele fps heb ik liever dan een next gen titel die probeert alles eruit te halen, maar laggy loopt, of gameplay beneden graphics stelt.
Er is veel moois met de ps4 te doen, zeker qua graphics. Weet een ontwikkelaar dit te gebruiken én een goed spel neer te zetten, dat lekker wegspeelt (goede gameplay mechanics, stabiele fps) dan zeg ik laat naar komen.
Op titels met alleen maar mooie beelden zit men niet zo te wachten, de totale afwerking/ervaring is veel belangrijker. Het moet niet zo gaan zijn dat je je als ontwikkelaar gaat afvragen hoe je die 8GB ram gevult krijgt, denk ik dan.
Het word ook weer leren met ps4 voor de volle 100% omgaan .
Als iets een feit is ,is het dat ze het veel gemakkelijker zullen hebbben dan op ps3 .
@ano: Helemaal mee eens. Ik heb liever een game die een genot is om te spelen die maar de helft van de 8GB gebruikt, dan een bagger game die de volledige hoeveelheid RAM gebruikt.
Over een kleine 2 a 3 jaar, gaan we echt hele vette Games zien op de PS4, wanneer ze echt de PS4 door gaan krijgen!
Ik kijk er all naar uit! 😀
Ps. Ik vind de games, er nu all heel vet uitzien… eigenlijk?!
tja, hoezo ‘achter hun oren krabben’? ze hoeven het ook niet te gebruiken, ze moeten pas ‘achter hun oren krabben’ als ze problemen gaan krijgen als ze 7GB nodig hebben (+/-1GB voor het systeem zelf).. als je zoveel geheugen tot je beschikking hebt betekend het niet dat je dan niet hoeft te optimaliseren..
wat een heerlijke sfeer !! ik hou van die film noir achtige sfeer. echt sfeervol en concept van dat schaduw lijkt me echt verrassend leuk .
Ik denk dat ze heel snel aan de max zitten van de ps4
@moes: Ik denk dat jij dan de game The Saboteur ontzettend gaaf gaat vinden ! Moet je maar eens even opzoeken dan hoor ik vanzelf wel je reactie !
@klupido:
haha de sfeer van sobateur spreekt mij inderdaad aan alleen de gameplay ziet er eentonig en houterig uit. maar volgens mij ga ik het wel een kans geven, als ik hem voor heel goedkoop vind. thnx voor de tip 😉
@moes: Is wel erg gaaf spel hoor en voor 2 tientjes zeker de moeite waard !