We weten ondertussen al dat veel uitgevers hun ziel aan de duivel zouden verkopen als hen dat meer geld zou opleveren. Het bewijs vinden we terug in de enorme ladingen DLC die we de afgelopen jaren over ons uitgegoten kregen. Extra levels en in sommige gevallen skins vallen nog goed te praten, maar wanneer je effectief stukken uit een game knipt om er later geld voor te vragen – en zodoende klanten een onvolledig product aansmeert! – krijgen we zin om de Punisher in te schakelen. Geen vergiffenis.

Het zal niemand echt verbazen dat met South Park: The Stick of Truth iets soortgelijks gebeurd is. Om het iets preciezer uit te drukken: de mensen die de touwtjes van deze game in handen hebben wilden dat de ontwikkelaar bepaalde delen uit het 850 pagina’s dikke script schrapten om het later als DLC op te voeren. Een plan waar geestelijke vader Trey Parker op Comic-Con zijn middelvinger naar opstak, waarna de man suggereerde dat hij wel andere manieren zou vinden om de verwijderde content alsnog uit te brengen.

Nadat Parker zijn verhaal gedaan had, protesteerde het publiek luidkeels. Dit is Parker’s reactie:
“and I agree… f**k that.”

“Somehow or another … this shit will get out there.”

Wat betekent dit? Wij gokken dat we de fragmenten zullen mogen verwelkomen in de briljante TV-reeks die als inspiratie diende voor de videogame. Wat denken jullie?