In Castlevania: Lords of Shadow kreeg je te maken met een opzet waarbij je gaandeweg het verhaal leerde kennen in levels die elkaar bleven opvolgen. Hierbij was zo nu en dan enige laadtijd van toepassing, maar dat zal in het vervolg – dat een open wereld kent – totaal anders zijn.

Castlevania: Lords of Shadow 2 is gebouwd op een gloednieuwe (next-gen) engine en dat stelt Mercury Steam in staat om een open wereld te creëren, waarin je op ieder gewenst moment kunt terugkeren naar eerder bezochte plekken.

Hierbij zul je niet met laadtijden te maken krijgen, want je krijgt één grote wereld voorgeschoteld en na het opstarten zul je nergens meer even moeten wachten aangezien alle content rechtstreeks gestreamed wordt terwijl je speelt.

Dit vertelde Dave Cox, de producer van Castlevania: Lords of Shadow 2, onlangs in een uitgebreid interview met PSX-Sense. Het volledige interview mag je op korte termijn verwachten, waarin Cox nog veel meer verteld over de vernieuwingen, inspiratie voor de game enzovoort.

“And of course you don’t have any loading. There is no loading at all whatsoever, so everything is streamed, all the content is streamed”

Op de E3 konden we even aan de slag met een speelbare versie van Castlevania: Lords of Shadow 2 en onze ervaring met de game lees je in onze hands-on.