Wie er jaren geleden van hield om echt peentjes zwetend te gamen, speelde de oude vertrouwde Resident Evil games. Naarmate de jaren vorderden en Capcom steeds met een nieuw deel op de proppen kwam, werd het oude gevoel echter steeds minder. Er kwamen teveel nieuwe dingen en de sfeer die de game vroeger had, daar is volgende de echte fan niks meer van over.
Capcom heeft aangegeven het eens te zijn met de consument en wil vanaf nu meer gaan luisteren naar hun fans. Ze zijn zelf ook geschrokken van de steeds mindere scores van de Resident Evil games en willen met het volgende deel terugkeren naar de survival horror roots. Aan de manier waarop ze bij Capcom spreken lijkt het erop alsof we de zakdoeken alvast klaar kunnen leggen. Eerst zien, dan geloven.
“With Resident Evil 6 specifically, we probably put too much content in there, there were comments from consumers that said it felt bloated. The Leon missions went down very well, and because we did Resident Evil Revelations on 3DS, there was a cry out for us to focus our attention on survival horror, rather than be too many things to all people. You’ll find where we go next will likely be more targeted at our core fanbase.”
Precies, eerst zien dan geloven!!
Eerst maar eens zien of ze ook echt doen wat ze zeggen. Maar toch benieuwt waar ze mee komen !! Kan niet wachten
Dat roepen ze ook al 6 delen
Capcom, luisten hier naar een trouwe fan.
Ga terug naar de basics, Re 1, 2 en 3.
Machtige games,tof verhaallijn. Daarna was het helemaal niks meer.
Naar aanleiding van TLOU…
beste nieuws van vandaag 😉
Dat zal eens tijd. Wat een rare gozers daar. We hebben heel wat gedrochten gehad. En dan heb ik het niet over de zombies. 🙁
Ik hoop dat Claire terug keert!
crap
Beter!
nou kijken of ze het nog wel kunnen, hahaha
@Mikeyboy:
Helemaal mee eens, vanaf RE code veronica ging alles bergafwaarts.
Het werd geen echte survival horror meer, maar een survival shooter met horror elementjes… dus back to basic Capcom.
En als je dan toch bezig bent met je beleid herzien, doe ook wat aan je DLC…want dat is nu ook bijna allemaal bloatware en te duur in verhouding met wat je krijgt.
Oh yeah baby!
Cap met de crap
Com met die shit!
Is 6 geen survival horror ?
eerst zien dan geloven juist want die resident evil games trekken op geen bal laaste jaren totaal andere game geworde
Mwah, 6 was stukken beter dan 5, dus dat ging al de goeie kant op.
En….Helena Harper was awesome, dus als als zij terugkeert, wil ik ook wel terugkeren voor een volgend deel.
Welk deel is het beste?
@KramerYouri:
deeltje 1
maar 1.2.3 waren gewoon vet qua verhaal en speelstyle.
Alles daarna gewoon bagger.
zelf nog 4 een beetje gespeeld en 5 zelfs uitgespeeld… om te janken Call of duty:RE…
dus aub back to the roots. En maak gelijk een RE 1.2.3 remake voor de ps4
Jajaja zeiden ze van deel 6 ook en die was bagger tot en met … Behalve et deel met Leon was nog redelijk goed
@RAAFmaker: Yepp, NaughtyDog heeft bewezen dat als je actie en horror combineerd met de juiste hoeveelheid je WEL een goede Horror Game kan krijgen. Iemand van ND had ook aangegeven dat de orginele RE de inspiratiebron van TLOU was. Capcom probeert hun fouten goed te maken. Twijfel of dit goed gaat komen
Als Capcom iets belooft zal het wel zo zijn ik geloof die studio , het zijn toppers maar ze moeten ook mee met hun tijd .
Je kan niet meer verlangen dat je personage maar 8 richtingen opkan , die moet rond zijn as kunnen draaien al lopen of gaan .
Terwijl je loopt moet je ook kunnen schieten , niet eerst stilstaan richten en paf .
Dit is mijn mening .
het goede aan de resident evil reeks was dat je in eerste instantie niet in de gaten had dat je temaken had met een japanse game. wat ik echt heel knap vind voor een japans bedrijf.
de originele eerste drie delen waren het best.RE remake en zero mochten er ook zeker zijn en deden de originele drie delen eer aan!
RE 4 vond ik een goede game op zichzelf. maar het had totaal niets temaken met de vorige delen van RE. zombies waren niet echt zombies meer, en het enige wat ik herkende waren leon en ada.
voor velen was wesker een leuke terugkeer. ik heb dat karakter altijd overbodig gevonden omdat hij de hele aandacht van een game op zich eist als hij verschijnt. afgezien van de geniale rol die hij had in resi 1. hij was dood en had ook dood moeten blijven. of ze hadden hem een andere rol moeten geven. maar toen ik hem zag als baas met z´n matrix achtige taferelen had ik t helemaal gehad met hem. dit is niet wat ik wil zien in een resident evil game.
de beste eindbaas is nog altijd nemisis naar mijn mening. dat karakter hoeft eigenlijk al niets meer te doen dan alleen maar in beeld te verschijnen en je weet dat je een serieuze tegenstander hebt. ik weet nog goed hoe het voelde als je een deur hoorde opengaan en je (STARS!!) hoorde. nemesis past bij mij in hetzelfde rijtje thuis als freddy kruger, jason, the it, the terminator, and so on! gewoon een episch karakter dat je nooit meer vergeet.
racoon city speelde ook een belangrijke rol. want wie aan racoon city denkt, denkt aan resident evil. ook de besturing, de puzzeltjes en die prachtige getekende omgevingen (en niet 3d ingame) gaven een typische resident evil look!
als een RE game deze eigenschappen niet bezit is hij gedoomd om te mislukken! de formule moet in stand gehouden worden.
als ze dat nou bij capcom eens gaan zien komen er vast wel weer goede RE games. en anders kappen ermee!
Ze moeten die irri personen die achter je hol aanlopen weghalen en gewoon weer in je eentje rondlopen zoals in deel 1,2,3 veel beter…
@tyger1:
want?. Het is toch een speelstyle/gameplay. Simpelste arcade games die verkopen als een jacko. (Plant vs zombies, angrybirds)
En juist dat je moest stil staan om te kunnen aimen, maakt het juist benauwd en spannend. Denk je dat je in het echt ren en schiet, dan zuiver genoeg doet voor een headshot?.
@Redrum83:
In het echt schiet ik lopende tussen je ogen .
😉 lol
@tyger1: zekers en in het echt ga je ook 360 no scopen
@phinal: Ik draai en draai als een tyger in een kooi en toch schiet ik je nog tussen je ogen .
( Tyger zou moeten leeuw zijn )
Even youtube Willy Sommers ; Als een leeuw in een kooi , Willy,Willy . hahahahaha toch ff opzoeken 😉
@Wintermute: Resident Evil 6 was een gedrocht. De eerste residnet evil die ik niet kon uitspelen. ik heb me veel meer vermaakt met RE5. Jezus wat zijn je teamgenoten dom net als de zombies met RE6.
@tyger1: Nee dat hoeft zeker niet maar met RE4 was de gameplay solide net als de game.
@KramerYouri: Code veronica
Na Code Veronica veranderde Resident Evil dit komt omdat het niet gaat om alleen zombies maar over Bio organic weapons.
Ik geloof er niks meer van 🙁 vanaf deel 4 hebben ze het voor mij ver****t, ik speel één van de oude games nog wel een keer..heb toch alle oude games nog thuis liggen.
@Mikeyboy: Na mijn mening zijn Veronica en Zero ook nog wel goed. Deel 4 was voor mij een enorme teleurstelling, deel 5 was redelijk…maar de game had net als RE4 de verkeerde naam. RE 6 daar praat ik maar niet over.
Ik vond 1 tm 3 juist kut met dat rare lopen. 4 en 5 vond ik goed, maar 6…
@Flaming_Kaiser: Dude, laat het duidelijk zijn dat ik je mening respecteer maaarrrrrrrr…..
RE 6 was beter dan RE 5, betere inventory systeem, movement, personages, (Helena!),setting(s) en (somewhat) verhaal.
De AI…okay…die was net zo erg als in 5, maar ik heb hem co-op gespeeld, dus behalve sommige escort missions heb ik er weinig van gemerkt.
Misschien dat de oppervlakkige ties met de oude delen m’n nostalgie zicht activeerden maar ik heb iig plezier gehad met 6 en 5 was een nachtmerrie, vreselijk om te spelen.
Dus nogmaals, ik respecteer je mening, maar ik vond 6 beter.
@Mikeyboy:
Wel vervelend dat je steeds naar die kist moest lopen om spullen te Halen of te droppen, voor de rest is het echt een avontuurlijke puzzel, ik vond deel 4 magisch het deed iets met me alsof ik in de tv rondliep als Leon echt tof was dat.
Beter laat dan nooit!