Dat Microsoft al heel lang geleden een hele grote zak geld aan Activision heeft gegeven in ruil voor tijdelijke exclusieve content bij Call of Duty, dat is algemeen bekend. Maar, dat er tijdens de presentatie van Microsoft op de Gamescom bekend werd gemaakt dat enkel de Xbox One versie van Call of Duty: Ghost exclusief dedicated servers zal krijgen, dat zagen wellicht minder mensen aankomen.
Of de door veel consolegamers verlangde dedicated servers echt exclusief zijn voor de Xbox One versie van Call of Duty: Ghosts, dat is nog maar de vraag. In een interview met Nowgamer wilde de executive producer van de game, Mark Rubin, niet bevestigen dat deze feature niet naar de PS4 versie zal komen.
Uit het interview kwam naar voren dat Infinity Ward naar eigen zeggen dedicated servers aan de Xbox One versie van Call of Duty: Ghosts kon toevoegen omdat de dedicated servers deel uitmaken van de cloud servers waar de console van Microsoft op draait.
Toen Rubin echter op de man af de vraag kreeg voorgelegd of er toch ook niet dedicated servers komen naar de PS4 versie kwam hij met de volgende reactie:
“Well we’re having to not talk about all of it right now,”
Uit bovenstaand citaat blijkt al dat deur zeker niet helemaal dicht is wat betreft dit onderwerp en het zou dan ook voor veel gamers die binnenkort een PS4 in huis halen goed zijn als deze feature ook voor hen beschikbaar raakt.
Het feit dat de Xbox One niet eerder dan ergens in 2014 uitkomt en dat er tijdens de feestdagen enkel PS4-versies van Call of Duty: Ghosts in Nederland en Belgie over de toonbank zullen gaan zal dit voor veel mensen een uitkomst bieden.
als dedicated servers naar ps4 komt van ghost dan koop ik hem mss toch wel..
Ik ga ‘m sowieso voor de PS4 halen, maar ik hoop echt enorm dat er dedicated servers komen!!
Dus een kort verhaal duidelijk te maken: Microsoft geeft extra geld aan Activision, waardoor Activision de PS versies nooit aanbeveelt. 80% kans dat de dedicated servers ook in de PS4 versie zitten. De beste Rubin moet de One versie promoten, dus doordat hij zegt dat ze er niet nu overspreken is het vrij duidelijk.
@84.106.106..xxx: precies bij activision worden ze betaald om het merk sony niet te noemen. Terwijl dat het wel hun grootste inkomsten bron word als je naar de pre-orders van de consoles kijkt
Met of Zondet dedicated servers, ik ga ghosts niet halen. Laat ze eerst maar eens een echte next gen game uitbrengen. Ghosts is zo lelijk dat het volgens mij een geüpgrade
Versie van huidige
Consoles is…. Fail!!
sorry shitivision met je lege woorden, ik denk dat blops 2 een goed voorbeeld was, van hoe het niet moet. Lag Compensation voor de gamer met slecht internet, zij halen er voordeel uit op gamers met goed tot bere internet (zoals ik). Mijn euro’s krijge ze niet.
Dedicated servers is een standaard sinds het begin van de FPS genre.
Alleen hebben mensen die nooit PC gespeeld hebben dit nog niet door.
Het gaat gewoon om het geld te investeren in de servers, wat ze duidelijk niet willen doen. Vroeger was er een probleem met de capaciteit van die servers in vergelijking met de games. Maar BF3 kan het nu toch ook of niet? Nu is er cloud hosting wat ik eerlijk gezegd niet veel van ken. Maar het zou me niet verbazen als het spotgoedkoop zou zijn in vergelijking met echte dedicated servers.
@86.86.57..xxx: Het is al vermeld door activision dat de Ghosts engine een “upgraded” engine is. Dezelfde die ze al sinds MW2 gebruiken dus. En als je het mij vraagt zie je dat ook. Geef mij maar BF4 dit jaar.
@141.135.169..xxx:
Juist dat bedoel ik dus. Die miljoenen/miljarden van CoD hadden ze best mogen investeren in next gen engine, in plaats van uitmelken.
Ps4 en bf4 ownen de
Concurrentie hard!
als dat doorgaat is dit toch de beste console cod ooit qua verbindingen dan 😉
Maar moet dit nog zien. lijkt me wel dat sony er alles aan doet!!
Geen dedicated servers geen sale dat is voor mij de boodschap aan Activision. Ik zat heel erg te twijfelen maar met zo een verschil is de keuze heel makkelijk. Bedankt Activision scheelt me weer meer dan 100 euro met DLC erbij. Dan heb ik liever Elder Scrolls Online.
@92.65.131.xxx:
Ik denk dat Activision ook wel met Sony een deal wil .
Veel zal Sony niet moeten pushen om Activision een deal te laten tekenen .
PS4 zal een nachtmerrie zijn voor M$ ( gelukkig ) 🙂
Hopen, hopen, hopen.
Gewoon een geld kwestie dus. MS verleent de dedicated servers via hun cloud dus kost het Activion verder niets.
Sony daarintegen laat het afhangen van wat de publisher voor connectie geeft en standaard is dat al jaren dat krakkemikkige p2p systeem.
Dus dan moeten we hopen dat Sony daarin gaat meewerken.
Maar 1 ding weet ik wel zeker.. zonder dedicated servers laat ik de game ver links liggen en kunnen ze bij Activision de game mooi ergens plaatsen waar de zon nooit zal schijnen 😉
Monopoly spel
Heb mij na de ‘shit-op-een-schijfje’ die MW3 heet voorgenomen nooit meer een CoD-game te kopen zolang ze diezelfde engine uit 1903 blijven gebruiken.
… Zou natuurlijk wel heel fijn nieuws zijn voor iedereen die de game wel gaat halen.
@141.135.169..xxx: Termen zoals “Cloud Computing” en “THE CLOUD” zijn enkel maar buzz-woorden, vooral gebruikt door sales en marketing mensen.
The cloud is niet iets wat microsoft uitgevonden heeft, of iets dat enkel zij hebben. The could en cloud computing bestaat al sinds het ontstaan van het internet. The cloud is een ander woord voor het internet. Cloud computing is het concept waarbij een server of machine (dat kan fysiek of virtueel zijn) gebruikt wordt om bepaalde dingen te doen om zo een client te ontlasten van die dingen, zoals complexe berekening e.d.
Een voorbeeld van the cloud en cloud computing moet je niet ver zoeken. Deze site is daar een goed voorbeeld van. De client is in dat geval jouw browser (op je pc, smartphone of console) en de webserver bij webhost is in dat geval je cloud computing server. Deze server heeft een virtuale machine waar een mysql server en een apache webserver op draaien. Deze server doen allerlei berekeningen om deze website weer te geven. Je browser maakt dus gebruik van the cloud om een berekende versie van een webpagina op te halen. Het enige wat je browser nog moet doen, is het weergeven.
Dat concept kan je ook doortrekken naar gaming. Je PS3/PS4 is een client. Als je een online spel speelt zoals Battlefield 3, wordt de rol van de hosting naar een virtuele game server gebracht. Die game server regelt dan de verbinding met alle spelers. De server ontvangt allerlei pakketten van de speler, die verwerkt hij en verstuurd die naar de ander spelers. In de pakketten zit informatie over de speler, zoals welke klasse je gebruikt, welk wapen, waar je loopt, waar je kijkt en dat soort dingen. De game server verwerkt dit dan en stuurt die gegevens door naar de andere speler, zo weten die ook waar jij loopt en wat je aan het doen bent.
@141.135.169..xxx: Kleine correctie, het is nog steeds de idTech Quake 3 engine die ze gebruiken voor Call of Duty Ghosts. Deze engine gebruiken ze al sinds Call of Duty 1 (released okt. 2003). En de Quake 3 engine zelf is nog ouder, die stamt nog uit de vorige eeuw, 1999.
@xXiNiXx:
I rest your case!
Activision heeft al bevestigd dat de pc ook Dedicated servers krijgt dus dan krijgt de ps4 ze ook wel: 🙂
@82.95.73.xxx: nee prutser want pc heeft dit al sinds mw3.