Call of Duty is een serie waarbij er jaarlijkse bij elk deel redelijk veel patches doorgevoerd worden. Komt het niet door een haperende framerate, dan komt het wel doordat sommige wapens te sterk zijn waardoor de balans in de multiplayer wegvalt. In een interview met Nowgamer heeft executive producer Mark Rubin hier nu een interessante uitspraak over gedaan met betrekking tot Call of Duty: Ghosts. Namelijk dat sommige updates worden doorgevoerd zonder dat dit naar buiten toe wordt gecommuniceerd.

Als reden geeft Rubin aan dat zij door het onopgemerkt doorvoeren van updates soms eerlijkere reacties krijgen van de gamers. Bij het van tevoren aankondigen van een update kunnen sommige gamers teleurgesteld raken volgens Rubin, omdat de patch dan niet zo uitpakt als zij verwacht hadden. Daardoor kan het volgens Rubin zijn dat gamers eerder uit frustratie een reactie geven dan echt hun eerlijke mening. Hij somde ook zelf wat voorbeelden, zie hieronder:

“Without saying ‘hey we just did this, what do you think?’ and we’ll get responses ‘oh it’s tons better’ or ‘oh my god, it’s so much worse, you broke it’. A lot of times those answers aren’t as honest as they should be, so we stealth in updates to get more honest answers.”

Hopelijk zal het met het aankomende Call of Duty: Ghosts niet zo vaak nodig zijn om een update door te voeren. Wat denken jullie ervan?