http://www.psx-sense.nl/images/file/img_521f44b29c291.jpg

Verscheidene journalisten hebben tijdens de Gamescom opgemerkt dat de PS4 versie van Battlefield 4 er niet zo geweldig uitzag. Op de Gamescom draaide alleen nog wel een ‘early-build’ en dus is het moeilijk om hier al een conclusie uit te trekken wat betreft graphics. Het lijkt er nu alleen wel op dat de PS4 versie er inderdaad lang niet zo goed uit gaat zien als de PC versie.

Volgens een YouTube video producer genaamd Jackfrags was de PS4 versie vergelijkbaar met een PC versie draaiende op medium graphics. Ook was de versie die hij speelde 16 spelers, infantry only en waren er geen wagens in de Domination modus. Wel moest hij toegeven dat de 60FPS van de PS4-versie een drastische verbetering is ten opzichte van de huidige generatie versie, op PS3 en Xbox 360 althans.

Het verschil tussen BF3 op PS3 en BF4 op de PS4 is volgens de YouTuber een verschil van dag en nacht. Hij gaf ook aan dat het merkbaar is dat de game niet op een 1080p native resolutie liep, iets wat je vooral straks kunt zien op grotere TV’s. Textures zullen hierdoor minder scherp zijn, de game loopt niet in 720p, maar waarschijnlijk op 960p ge-upscaled naar 1080. Belichting en textures zien er op de PS4 verder wel gewoon erg goed uit zei de YouTuber.

Nogmaals, het gaat hier om de alpha versie en er kan nog veel veranderen tot het 15 november is, want dan ligt de game voor PS4 in de winkels voor Noord-Amerikanen. Zelf heb ik destijds ook een alpha-versie van BF3 mogen spelen, toevallig ook op de Gamescom een aantal jaren terug en deze versie was flink minder dan de uiteindelijke versie die in de winkels lag. Toen ik de alpha versie van BF3 speelde was ik ook erg verbaasd over hoe ‘slecht’ het eruit zag, ook de beta van BF3 was destijds vrij lelijk. De uiteindelijke versie daarentegen had uiteindelijk een drastisch verschil ten opzichte van de alpha en beta versie dus veel zorgen hoef je voor nu nog niet te maken.