2K Games is alweer een tijdje bezig met de opvolger van de succesvolle game BioShock. BioSchock 2 is het nieuwe deel met Big Daddy en is in ontwikkeling bij 2K Marin, een divisie van 2K Games. Maar als je denkt dat je alleen maar gaat vechten in de game, dan zit je goed mis, volgens Jordan Thomas van 2K Marin dan.

Volgens Jordan Thomas bevat BioShock 2 namelijk veel meer dan dat. Ze zijn namelijk bezig om de game een veel grotere diepgang te geven dan gewoon een simpele, mooi game. Dit zijn mooie woorden, we zullen het vanzelf meemaken wanneer BioShock 2 vanaf 9 februari in de winkels ligt.

“There are long, slow, empty, scary sequences, and there are much more intense battles that basically test all your powers as a Big Daddy. BioShock, I think, is the place where the player decides to roll his own shooter experience. You can really alter how it feels to play.

We are targeting maximum immersion, I suppose, as the mechanics and narrative, working together, create a sense of cogency, of a believable world. We’re trying to let you shape your own play style, but we always wanted to come back to that live play, essentially right back to the immersive action.”