Sony zet enorm veel in op indie ontwikkelaars en doordat veel van deze ontwikkelaars over beperkte financiële middelen beschikken ondersteund Sony ze door een PlayStation 4 devkit uit te lenen. Sony is daar nogal trots op en ook over de manier hoe snel ze schakelen tussen contact met ontwikkelaars en actie ondernemen.
Sean Coleman van Sony Computer Entertainment America gaf op de GameStop Expo te Las Vegas een voorbeeld van hoe snel Sony hierin handelt. Zo werden ze gecontacteerd door de ontwikkelaars van Octodad en binnen 48 uur hadden de ontwikkelaars een devkit in hun bezit. Na drie weken hadden ze de game al draaiende op de console.
“In our pursuit of trying to create the best place to play, PlayStation has worked alongside revolutionary indie developers to give them the tools needed to self publish to the PlayStation Store quickly and easily.
My favorite game is a game called Octodad. Octodad started off as a school project, but within 48 hours of contacting PlayStation they had received their PlayStation 4 dev kit, and had the game up and running in only 3 weeks. Amazing.
Just like Octodad, a ton of other amazing indie experiences are coming exclusively first to PlayStation.”
Nice! 🙂 Komen af en toe wel leuke indies voorbij, Jacob Jones vond ik een hele leuke 🙂
Vet!
Ik ben echt heel benieuwd, waar ze mee komen?
kan iemand mij vertellen waarom het indies genoemd worden?
@simssmully123:
@simsmully123
Indie (pendent)
Independent developer
Betekent onafhankelijk in NL
@coristus: En onafhankelijk slaat dat weer op het feit dat er geen grote publisher achter zit zoals EA, Activision, Ubisoft e.t.c.
Oftewel Indie games 🙂
@[J]Space:
Precies. .Ik kon alleen niet mijn post bewerken.
En ook:
dat betekent feitelijk dat jij op je slaapkamer een vette originele game zou kunnen maken en die zonder dat daar een graaierige uitgever van mee _moet_ profiteren. … als die je game al hadden willen uitbrengen.