Of je bent er heel goed in, of je hebt er een verschrikkelijke hekel aan. Tijdens een potje online Call of Duty zijn er wel eens momenten dat je tegenover iemand met een sniper komt te staan. Het kan natuurlijk zijn dat jij dan wint met je assault rifle, maar evengoed kan het ook zijn dat, voordat jij je wapen maar kan trekken, al dood op grond ligt. Dat is dus quickscopen en executive producer Mark Rubin heeft via Twitter laten weten dat het niet zeker is of dit ook terugkomt in Call of Duty: Ghosts.

“One of the areas that is getting lot of love in Call of Duty: Ghosts is the Sniper Rifle. By creating the Marksman class we were able to focus the Sniper class on really powerful high-caliber weapon systems. We feel, and many of the pro players who have played would agree, that sniping has never been better.

The changes we’ve made, like dual render scopes and increased damage really make snipers a great competitive class to use. We’ve also done a lot with map design (sight lines and cover) to ensure that all classes are viably effective. Both short range and long range classes will be effective on the same maps.

However in re-envisioning sniper rifles some aspects, such as sway timing, have changed the way sniper rifles function and so traditional “quick-scoping” has been affected. Is it gone completely? Maybe. It certainly won’t be viable in the way it previously was. Can’t wait for you snipers out there to get your hands on these new sniper rifles and try them out for yourselves.

See you in game!
-Mark”

Wij zijn erg benieuwd hoe jullie hierover denken. Ben jij een geoefende sniper of ben jij iemand die liever het voortouw neemt door met een assault rifle of shotgun door de map heen te rennen? Laat het ons weten!