http://playsense.nl/images/file/img_524ebb4dd1934.jpg

Sony heeft in goed overleg met onder andere Guerrilla Games de DualShock 4 voor de PS4 ontworpen, maar niet alle keuzes van Sony werden goed ontvangen. In een interview met Eric Boltjes, de lead designer van Killzone: Shadow Fall, vertelde hij dat die in eerste instantie geen fan was van de touchpad. Toen hij de prototype DualShock 4 voor het eerst zag wist die niet zo goed wat die ermee aan moest, “Het is geen iPhone-game” vertelde Eric Boltjes.

Nadat hij alleen de kans kreeg om ermee aan de slag te gaan was hij verrast hoe goed het kleine dingetje op de controller werkt. Hij is dan ook blij met het resultaat van hoe het werkt met hun game. Ook de controller-lag is volgens hem nu verdwenen met de DualShock 4, waar die ook erg blij mee is.

Het voornaamste punt waar volgens Eric aandacht aan besteed moest worden met de DualShock 4 waren de triggers, dit is iets wat ze echt verbeterd wilden zien. De vorige triggers liepen afgebogen naar binnen, iets wat volgens Eric niet handig is met een shooter, want dan glippen je vingers eraf.