De meningen zullen er altijd over verdeeld blijven, maar als je gaat kijken naar de feiten blijkt uit meerdere enquêtes dat de interesse voor de PlayStation 4 groter is dan die naar de Xbox One. Als het om verkopen gaat mag Sony ook niet al te ongerust zijn, want de pre-orders voor de PS4 liegen er absoluut niet om.

Toch zijn er winkelketens, zoals het Britse John Lewis, die ondanks al deze voortekenen nog steeds het voordeel zien in een Xbox One, afgaande op de voorkeur van hun klantenbestand in het verleden. De ervaring die Microsoft creëert met de Xbox One zou, in samenhang met de launch line-up aan games, veel interessanter zijn voor hun klanten.

“We are expecting more interest in the Xbox One. We are stocking both the PS4 and the Xbox One but if we were to back one, we are thinking that Xbox One will appeal a bit more to our customers in terms of the experience it creates.”

“The software that the Xbox One launches with will really appeal to our customer base based on what we’ve experienced in the past,”

De voordelen die genoemd werden voor de PS4 – welke moeilijk te ontkennen zijn – weerleggen eigenlijk de vermoedens van deze Britse gigant. Ook enquêtes die uitwijzen dat de consument eerder voor Sony kiest dan Microsoft zeggen voor ons genoeg