Killzone: Shadow Fall zal als launchgame direct de kar voor de PS4 moeten trekken. Een zware, maar uitdagende taak dus voor Guerrilla Games om de twijfelaars toch over de streep te trekken om een PS4 aan schaffen. Naast een toffe multiplayer is het daarom ook van belang om te zorgen voor een intense singleplayer die vooral niet te kort duurt.

Game director Steven ter Heide heeft nu via het Europese PlayStation Blog bekendgemaakt dat het ongeveer tien uur duurt om de singleplayer van Killzone: Shadow Fall uit te spelen. Hij liet dit weten als reactie op een vraag van een fan waarbij hij wel aangaf dat dit voor ‘de meeste gamers geldt’.

Zo gaf Ter Heide ook aan dat de multiplayer op dedicated servers zal draaien om de transfer van alle data tussen spelers beter te kunnen ondersteunen. Verder zullen vanaf de launch alle wapens te unlocken en ook te customizen zijn. Niet de attachments, want die zijn vrij te spelen door challenges te behalen.

Verder heeft Guerrilla Games momenteel geen plannen voor de toevoeging van een split-screen optie in de multiplayer. Wel gaf Ter Heide nog aan dat nadat de game is uitgebracht er een online coöp modus aan de game toegevoegd zal worden. Hierin kunnen maximaal vier gamers het met elkaar opnemen tegen verschillende waves van vijanden in speciale arena maps.