Eind volgende maand verschijnt naast de PS3 versie onder andere ook de PS4 versie van Need for Speed: Rivals. Marcus Nilson is het hoofd van ontwikkelaar Ghosts Games en ook executive producer van de game. In een interview met USGamer vertelde hij meer over de ontwikkelperiode en zo vertelde hij wat het hoofdplatform om voor te ontwikkelen was, namelijk beide next-gen consoles.
Volgens hem zijn beide next-gen consoles krachtiger dan hij zelf verwacht had en nadat men de game voor het eerst draaiende had, hebben ze daarom meer power uit beide next-gen consoles kunnen halen. Veel meer dan ze hadden gedacht. Ondanks dat hij onder de indruk is van de next-gen consoles, is de current-gen nog steeds het belangrijkste, want daar bevindt zich nog steeds de grootste doelgroep en ook op die platformen moet de game perfect draaien.
“I think both consoles are more powerful than I thought they would be when we first got the specs and got the game running. We’ve pushed them both higher than I thought was possible.”
“If I was going to have to pick a lead platform that we worked on, it would be the next-gen consoles. That doesn’t mean that the current-gen consoles are a second thought. Current-gen consoles for us are really important. Our biggest market will be on PS3 and Xbox 360. The game needs to run and play really well on those consoles.”
Volgens Nilson ziet Need for Speed: Rivals er op de PS4 en Xbox One schitterend uit. Tevens heeft de game er volgens hem op de current-gen consoles nog nooit zo mooi uitgezien. De reden hiervoor wijdt Nilson met name aan het gebruik van de Frostbite 3 engine. Dit toont volgens hem ook aan dat ze hebben geleerd hoe ze uiteindelijk het meeste uit de current-gen consoles kunnen halen.
“Frostbite 3 is a very capable engine. It’s a PC engine from the beginning, really, and as such it’s very scalable. Which means that we can build a game for the high end new consoles – which are very similar to the PC, by the way – and it’s not that easy, but you can really get a current-gen version out of Frostbite pretty easily as well. I’d say that the next-gen consoles look amazing, whereas the current-gen consoles are definitely the best-looking current-gen Need for Speeds that we’ve ever done. I think it shows the power of Frostbite, and also the skill set from learning those machines, knowing how to get the most out of them.”
Langzaam maar zeker, helemaal na het wegvallen van Watch_Dogs, wordt dit de game waar ik gewoon het meest naar uitkijk! Alleen maar positieve dingen hoor ik erover (o.a gameplay/graphics), en als NFS-fan kan ik hier niet anders dan gruwelijk blij van worden.
Een nieuwe need for speed is altijd goed… Op de ps3 begonnen met nfs shift en daarna alle delen gespeeld… 🙂
Wat ik tot nu toe gezien heb ziet er goed uit, maar ik blijf toch verlangen naar een NFS:undergroud 3.
@WJayW: ²
En toch vind ik het jammer dat die niet op 30fps is op de next-gen.
@WJayW:
Haha, true, niet voor niets start ik de PS2 af en toe nog op om NFS:U 1 of 2 te spelen 😛
Maar, Rivals zal toch een vrij uitgebreide customization hebben hè. Ghost Games:
“In Rivals, we let you personalize your car in a couple different ways. The first is how it looks as you can choose from millions of different colors, rims, decals, license plates and liversies. The second is through performance where you can upgrade your car in five different categories – Top Speed, Acceleration, Control, Strength and Durability. This is done through level upgrades and not individual car parts because you’re already driving the fastest, supercars in the world like Ferrari.”
Doe mij maar the division die game zag er gruwlijk uit!!
Ik vind de NFS uit de PS2 tijd toch de beste (qua gameplay).
@bosnian
jammer?
60fps is toch stukke beter.vooral in een spel met snelle beelden is dat goed
@Vloetje:
Het waren juist die elementen in underground in combinatie met een open gebied (underground 2) die het zo vet maakte. Elementen uit andere NFS games waren soms top en soms niet…
Ik zou zeggen, pak alle top elementen, doe de customization weer terug naar losse onderdelen ipv level pakketten (ook voor het interieur), geef ons een grote open stad (groter dan most wanted please), geef ons de optie om naast de races ook weer met je auto op magazines te verschijnen en gooi dat in een Underground jasje…
De sfeer van Underground, het echte nachtracen vs Fast & Furious style, is wat mij zo aansprak… het hele cops en robbers gebeuren, de poging tot realisme op het circuit en de bunrout takedown achtige NFS games slaan niet aan bij mij.
Maar goed, dat is mijn visie 😛
@WJayW:
Mooie visie, niks mis mee.
Moet ook eerlijk zeggen dat de eerste Need for Speed’s uit de 90’s (Hot Pursuit) en de Underground-serie (door inderdaad de toen nog ‘hotte’ Fast & Furious stijl, en vooral ook door de muziek _O_ ) imo het best waren. Ja, die interieur-upgrades, inclusief muziekinstallatie in je kofferbak, epicness.
Most Wanted vond ik niks (nu niet en toen niet), The Run was een aardig idee, maar slecht uitgewerkt en kort, en Hot Pursuit uit 2011 (toch?) was toch wel erg netjes. Cops vs Crooks spreekt mij wel erg aan.
Maar vermakelijk vind ik ze altijd en The Rivals is highly anticipated!
eerst maar zin toch
kzou ook graag een underground 3 zien, maar dit ziet er ook wel echt gaaf uit. Dat politie en racer idee kan heel goed uitpakken online en helemaal met die undercover cop lijkt me wel laggen