De Metal Gear Solid franchise blijft momenteel veel in het nieuws komen, want eerder vandaag konden jullie hier lezen over de mogelijkheid om in Metal Gear Solid V: Ground Zeroes je eigen muziek te luisteren via Snake’s eigen walkman. Daarnaast krijgen de PS3 en PS4 versies ook exclusieve content in de vorm van een Déjà Vu missie. Hideo Kojimo, geestelijk vader van de franchise, heeft zich in een interview met het Amerikaanse PlayStation Blog positief uitgelaten over de PS3 en PS4 versies van Metal Gear Solid V: Ground Zeroes.

Het is de bedoeling dat zowel gamers met PS3 als gamers met een PS4 een dezelfde ervaring beleven tijdens het spelen van het nieuwe deel in de Metal Gear saga. Wat betreft de next-gen versie van de game wijst hij op de mogelijke voordelen van het gebruik van een tablet tijdens het spelen. Ook over Remote-play met de PS Vita is Kojima erg positief, zo is men bij Kojima Productions momenteel bezig om dit te testen om het uiteindelijk op een juiste manier in de game te kunnen implementeren.

“We are trying to take advantage of as many things as we can, but we also want to focus on keeping the experience as close as possible on both platforms, between PS3 and PS4. More than that, I would recommend that people who are looking forward to the next generation having a tablet next to them, taking advantage of those capabilities. I think there are things that people will enjoy there.”

Kojima is daarnaast ook erg blij met de makkelijkere wijze van programmeren voor de PS4, daar dit bij de PS3 wel anders was. Nu wordt er vanuit een PC-structuur gedacht en programmeert men eerst op een high-end power PC om de data vervolgens over te zetten naar de PlayStation 4. Daarnaast heeft Kojima ook positieve woorden over voor de nieuwe analoge sticks op de DualShock 4 controller. Zonder daar echt iets over los te laten zinspeelt hij daarbij op het implementeren van de motion functies van de controller in Metal Gear Solid V: Ground Zeroes.

“We used to run into some difficulties from PS3 that made us push it to a new level. Now we’re focusing on a multi-platform approach so we’re working on PCs. PS4 has fantastic specs that make it really easy to… transition from high-spec PCs to PS4. We expect that we will have very good results with PS4.”

“Also, I’m a huge fan of the analog sticks on PS4. That is structurally, the way they feel, the way the player uses them. I have more in mind for the analog sticks, and I think it will play very well. That is a huge advantage for PS4, the DualShock 4.”

“So for example, we have a guy [at Kojima Productions] who specializes on DualShock 4 and what we can do with it. So for the motions that are unique to DualShock 4, you will get something that is very detailed and varied.”

Uiteraard kunnen wij het alleen maar toejuichen dat iemand als Hideo Kojima zo positief is over de PlayStation 4, Metal Gear Solid is tenlosste een franchise van iconische proporties die geen gameliefhebber wil missen. Wij kunnen dan ook niet wachten totdat we weer met Snake aan de slag kunnen in zijn nieuwe avontuur.