Meerdere Europese PSN gebruikers hebben problemen gemeld met inloggen op het PSN als gevolg van een voorzorgsmaatregel die door Sony is genomen. Informatie afkomstig vanaf het PlayStation forum leert dat Sony meerdere gebruikers heeft gevraagd om hun wachtwoord te veranderen. Sony benadrukt dat er dit keer geen persoonlijke gegevens zijn buitgemaakt, maar dat wanneer er ‘onregelmatigheden’ worden waargenomen besloten wordt om een dergelijke maatregel in te voeren.
“We monitor PSN account for any irregular activity. If such activity is detected we will sometimes reset passwords,”
“This was done purely as precautionary measure and there was no specific evidence that any accounts had be compromised.”
“there is nothing specific to worry about”[…]”only a small number of users” had been affected.”
Het blijkt wel dat Sony sinds dat het PSN in 2011 ruim een maand plat lag wegens een grootschalige hack er nu flink bovenop zit en een dergelijke tragedie te allen tijde wil voorkomen. Dit is dan ook enkel toe te juichen omdat het belangrijk is dat onze persoonlijke gegevens niet (weer) zomaar in handen van derden terecht komen. Wel zijn we benieuwd hoeveel van jullie daadwerkelijk een melding van Sony hebben gekregen dat het wachtwoord aangepast moest worden.
Geen melding gekregen, maar ik kon gisteravond ineens niet meer inloggen op PSN. Toen het vanmorgen nog niet lukte ben ik maar eens gaan Googlen.
Na het resetten van mijn wachtwoord werkt alles weer prima!
Nog geen idee of dit ook bij mij was. Paar dagen niet gegamed. Ik ga vanmiddag eens kijken.
Straks na werk effe checke
Ik werd zomaar afgemeld tijdens het gamen, ik dacht dat ik werd gehackt maar ik heb mn ww gewoon veranderd en nu doet alles het gewoon
Geen melding, inloggen lukte gewoon niet meer. In het OPC Forum topic werd ook erkend dat er geen melding naar gebruikers gestuurd is, maar dat ze het zelf dienden te ondervinden. Ze nemen dat wel als feedback mee, misschien dus volgende keer wel een mail als je wachtwoord geblokkeerd wordt.
Hier ook geen melding gehad, zelf maar moeten uitvinden dat ik mijn wachtwoord moest resetten. Sony heeft dus niemand wat gevraagd, maar zonder hun gebruikers op de hoogte te stellen de wachtwoorden gereset. De vermelding dat het om een kleine groep gaat heb ik ook mijn twijfels over, aangezien er behoorlijk veel mensen last van blijken te hebben.
Hier ook het geval. Kreeg plots een melding dat ik afgemeld was. Bij aanmelden kreeg ik de melding dat mijn aanmeldings-id of wachtwoord niet juist was, terwijl ik 100% zeker wist wat deze waren! Wachtwoord reset gedaan en alles weer in orde. Vreemd verhaal als je het mij vraagt. Ze hadden op zijn minst een mailtje naar de gedupeerde kunnen sturen, om verwarring te voorkomen… Maargoed
Ik kan niet aanmelden hoe doe ik me wacht woord resetten ? Heb namelijk een verkeerde geboorte datum opgegeven destijds , die ik nu niet meer kan herinneren !
Iemand een oplossing ?
Heb net mn wachtwoord gereset. Ik dacht eerst dat ik persoonlijk gehacked was, of dat iemand mn wachtwoord als grap had gereset. Sony had wel even een mailtje kunnen sturen. Denk dat veel mensen de komende week gaan stressen dat ze hun oude wachtwoord niet meer weten. Of een random geboorte datum hebben ingevuld. En het nu dus niet meer weten. Maarja, zolang mijn creditcard gegevens hierdoor niet op straat komen te liggen vind ik het best.
Niet erg netjes van Sony om dat zonder notificatie te doen eigenlijk. Snap wel waarom ze het doen hoor, maar had beter gecommuniceerd kunnen worden richting de gebruiker…vanavond maar even kijken hoe en wat.
Ik kon om 01:00 gewoon inloggen, ook nu op mijn vita geen problemen.
Geen melding, maar wel wachtwoord moeten resetten…
Hmm, mensen hadden gemeld mij online te zien op tijdstippen,dat ik aan het werk was of niet eens in de buurt van een PS systeem.
Had al m’n wachtwoord daardoor veranderd, maar als Sony IEDEREENS wachtwoorden reset….meld dat dan ff, blogje, mailtje of iig IETS.
Geen melding gekregen gister avond, maar kon ineens nergens meer inloggen. Dus zelf maar besloten mijn wachtwoord te veranderen. Verwachtte al wel dat het zoiets zou zijn.
nergens last van nog gister gewoon kunnen gamen en net gewoon nog kunnen inloggen zal mij benieuwen of en wanneer het hier aan de beurt is
Ik kreeg vanochtend een melding dat mijn PSN-ID en wachtwoord niet bestonden, maar nu snap ik dus waarom
Ik weet gelijk waarom in vanochtend niet kon inloggen met me Vita
Ook helemaal geen melding / bericht gehad hier
Waarom gaan mensen een random geboorte jaar op geven …. Als je te jong bent om sommige games te spelen , dan moet je maar nog een aantal jaartjes wachten om het spel te mogen spelen .En dan achteraf niet mouwen dat je het niet meer weet .
@Naam…:
Ja kan het beste even de klantenservice bellen, hun kunnen ook een nieuw wachtwoord voor je regelen. Op deze manier dien je wel rekening te houden met enkele werkdagen wachten, kameraad van me wist ook geboortedatum niet meer en heeft het op bovenstaande manier verholpen ( hij gaf tevens aan dat het enige werkdagen zou gaan duren mbt het nieuwe wachtwoord ).
Ik was gisteren aan het gamen en opeens loopt mijn PlayStation vast. PlayStation opnieuw opgestart en opeens moest ik mijn wachtwoord veranderen beetje abrupt zo in een keer zonder melding maar alles is weer goed gekomen gelukkig
ik ben van België en ook hier geen reset gehad, ik kon gewoon aanmelden.
geen probleem dus 😀
geen problemen gehad kan gewoon inloggen
Ik zou persoonlijk dan de geboortedatum van mijn ouders gebruiken. 😉
Ook reset gehad
ik heb het ook ondervonden en er is mij ook een mail gestuurd. Deze was er rond een uur of 7 in de ochtend. had al zelf het wachtwoord veranderd wat dus de oplossing was. Goed dat Sony zo snel heeft gereageerd ook al sta je wel even raar te kijken als je nergens kunt inloggen. Je moet dus in je mail kijken op het bij hun bekende account, het is niet ergens aangegeven als je wil inloggen op PSN.
@Yeroon: Hetzelfde bij mij. Wist niet eens wat er aan de hand was.
Wel beetje jammer dat Sony dit niet even gemeld heeft ergens op internet of via een mailtje. Zelf gelukkig geen last van gehad tot nu toe..
Kon dinsdag en gisteravond gewoon inloggen. Zal straks na mijn werk ff kijken
Btw, zit nu op mijn 2e account op mijn andere ps3 maar daar heb ik dat bericht niet gekregen over wachtwoord wijzigen
@WizzNL:
Thx da word dus een aantal dagen wachten ;). Ik ben helaas ook zon dombo geweest XD.
ik kost gisteren niet meer met oud inloggen ( België ) en dus gewoon gezegd dat ik pas vergeten was op eender welke site of console en dan krijg je een mail van sony om die te veranderen .
En mensen die verkeerde verj. datum ingedrukt hebben vallen door de mand als men deze dag niet genoteerd heeft op een papier .
Een pers. mail zou wel gepast ( beleefd ) zijn .
volgens mij gewoon een rol systeem die random mensen hun pas laat veranderen ( wegens veiligheid )
ik had dit gisterenmorgen al voor. ineens was mijn wachtwoord verdwenen.
Na het resetten van mijn wachtwoord geraakte ik terug online.
Dacht eerst ook dat ik gehacked was.
Ben nu blij om te lezen dat ik niet de enige ben.
geen melding
Geen melding, moest wel mn password veranderen..
Op zich goed dat ze het doen..Dat de melding niet komt heeft er ook mee te maken dat mogelijk je mail account, waar je PSN account aan hangt wellicht ook gehackt kan zijn. Als ze dan gaan waarschuwen is het helemaal handig om je account over te nemen..
Geen melding, wel een verandering van password.
Alles ging goed daarna.
Het was wel nettjes geweest van PlayStation, als ze me ff een emailtje hadden gestuurd.
dit was dus bij mij het geval (dacht al dat ie gehackt was ofzo)
“Het blijkt wel dat Sony sinds dat het PSN in 2011 ruim een maand plat lag wegens een grootschalige hack er nu flink bovenop zit en een dergelijke tragedie te allen tijde wil voorkomen. Dit is dan ook enkel toe te juichen omdat het belangrijk is dat onze persoonlijke gegevens niet (weer) zomaar in handen van derden terecht komen. Wel zijn we benieuwd hoeveel van jullie daadwerkelijk een melding van Sony hebben gekregen dat het wachtwoord aangepast moest worden.”
Dat is ook wel goed, maar eerlijk gezegd kan ik hier bijna niks uit leiden. Ik kan nog meer onrust voor Sony vermoeden ipv op hun gemak te voelen…
@Naam…:
Met een simpele truck op illigale wijze kan je aan elk profiel geraken maar ook restoren 😛
bij mij niks aan het handje!
hoe kan je je ww resetten?
ik ben mijn geboortedatum vergeten die ik had ingegeven, wat nu?
Ja ikke dus
De melding kreeg ik ook vannacht.
Begreep er ook niks, blijkbaar hadden er meer last van.
Een mailtje was wel handig geweest.
Je vraagt je wel af wat er aan de hand was…
Hoe kan ik het dan veranderen, als die het bij mij niet doet, via Playstation site ?
Of gewoon via de PS3 ?
Ik kon niet inloggen moest mijn paswoord veranderen had wel graag een headsup mogen krijgen van sony
@84.194.34..xxx: je belt sony, heb ik ook gedaan had het uitgelegd en ze vragen om een foto van je ID kaart, That’s it
Gisteravond wou een scammer wat kaarten van mij hebben. Heb natuurlijk met “right…” geantwoord en verder maar niet gesproken. Is mijn password daarom gereset?
Grappig :p. Ben op zich wel blij dat ze opletten (ALS dit het geval was).
Ja ik kan nu niet meer aanmelden zwaar irritant maar gelukkig vond ik dit topic anders dacht ik dat ik was gehackt
Ik kon gewoon aanmelden met beide accounts, heb bij geeneen mijn passwoord moeten veranderen …
Ook ik ben de Sjaak , jaren geleden account aangemaakt , verkeerde geboortedatum ingevuld ( Sony hoeft niet alles te weten ) maar nu kan ik die geboorte datum niet meer herinneren..
Wat telefoontjes en mailtjes gestuurd naar de helpdesk en als het goed is wordt het geregeld binnen enkele werkdagen
Ik hoop voor vrijdag anders kan ik niet inloggen op me ps4 met me eigen account. Dus als je jullie me missen online dan weten jullie hoe t komt 🙁
@Dutchpride0318: Welke helpdesk ook dit email toevallig: [email protected] ? Ik heb net mijn mailtje de deur uitgedaan omdat mijn geboortedatum blijkbaar ook niet klopt heel vreemd…
@Spy: Ik heb dat gedaan en heb mijn id opgestuurd hoelang moesten jullie wachten op een ww resetmail?
heeft iemand ze id al opgestuurd en antwoord gehad zodat ie het kon veranderen?
@82.74.201..xxx:
@77.249.2..xxx: ja klopt ondertussen al opgelost sinds gisteren ! .. je krijgt een mail met daarin een link om je wachtwoord te resetten