Nog vijf slapeloze nachten voordat we onze eerste gereserveerde PS4 exemplaren in ontvangst kunnen nemen. Een game die de meesten ongetwijfeld aan zullen schaffen bij de release is Killzone: Shadow Fall van Nederlands trots Guerrilla Games.

Killzone: Shadow Fall heeft momenteel een degelijk gemiddelde van 73 op Metacritic en dat is niet spectaculair hoog voor een blockbuster als deze. Volgens Guerrilla Games liggen er nog veel meer mogelijkheden de komende jaren en is Shadow Fall nog maar het tipje van de ijsberg. Met Shadow Fall heeft men voornamelijk geëxperimenteerd met de mogelijkheden en geprobeerd zoveel mogelijk resultaat te boeken in de korte tijd die er stond voor deze game. We kunnen hoe dan ook meer verwachten.

We try to utilize as much [of the GPU] as possible. There are synchronous things which need to happen in sync with the rendering, but there are asynchronous things which can happen at any point so we try to utilize everything. We’ve only touched the surface. We picked the force-fields, the color correction system, memory defragmentation – that’s what we use for the texture streaming. Those are a couple of things we picked as isolated systems that really work well with compute, so we tried those. Most of our other stuff works with regular pixel shaders, even some post-processing effects, so we will be improving. It’s natural that we pick the post-processing effects and turn them into compute as that’s much more efficient, so that’s our next step – but we only had so much time for this game. I’m pretty sure we can improve a lot – there’s a lot of room to explore