Met één miljoen verkochte exemplaren in de Verenigde Staten en 250.000 in het Verenigd Koninkrijk mag de lancering van de PlayStation 4 alvast een succes genoemd worden. Sony, en dan met name Andrew House, is ervan overtuigd dat dit slechts het begin is. Het zou best wel eens kunnen dat de uitgever in maart al tegen de mijlpaal van vijf miljoen verkochte PS4’s aankijkt, aldus de man in een interview met Le Figaro.

House geeft ook aan dat Sony er alles aan doet om potentiële klanten tegemoet te komen. Het bedrijf werkt dubbel zo hard om hopelijk tegen kerstmis – “de belangrijkste kerstmis in de geschiedenis van PlayStation” – nieuwe exemplaren in de winkelrekken te kunnen droppen. Logisch, aangezien sommige mensen wel erg hongerig zijn naar next-gen gaming. In de Duitse Mediamarkt filialen weten ze dat inmiddels ook.

“It’s the most important [Christmas] in the history of the PlayStation, which will soon celebrate its twentieth birthday. I’m extremely happy about pre-order figures, which can be explained by the attractive price of the console. Our production chain is the best we’ve ever had. We’re redoubling our efforts to have more PS4s available before Christmas and not to disappoint customers. In the light of people’s reception, I’m very confident in the fact that we will sell more than 5 million PS4 by late March 2014.”